Dopförberedelser

Börjar dagen med att kolla in smhi och morgondagens väder. Det ser inte så ljust ut. Visserligen ser det ut att spricka upp emot eftermiddagen men inte tillräckligt. Plan B, dop ute under stort partytält och fika inomhus får nog sättas i verket. Så dagen består av fix här hemma (ska bara väcka P till liv först) och sen bär det av till mina föräldrar där dopet ska äga rum, bland annat för att resa tält och duka. Vi har dividerat en del om vi ska sova där eller inte inatt och till slut har jag nog fått igenom mitt önskemål. Med våra morgonvanor och allt som ska fixas blir det alldeles för stressigt att åka ut imorgon.

Vi hade P:s syster, hennes sambo och Alvins kusin på grillmiddag igår. Mycket trevligt men det blev lite för sent för min smak. Kom inte i säng förens kvart över 2 och då vet jag ju att det snart är dags för matning. Och P var tydligen inte trött så dags heller så han stannade uppe ytterligare lite och då vaknade jag även när han kom och la sig och sen när det var matdags. Stora framsteg på sova-i-egen-säng-fronten dock. Fick ha den för mig själv ända fram till klockan 6 ungefär. Alvin gav mig i alla fall lite sovmorgon, lyckades hålla honom lugn ända tills halv 10 ungefär. Då hörde jag hur det stånkades och pressades och pruttades och sen var det bara till att gå ner och byta blöja och ta dag. Tror det kan vara dags för en liten powernap för Alvin snart dock, han har lekt på rätt friskt nu. Ingen vila för mig då utan då är det dags att baka sista satsen kakor. Tyvärr måste dock hela gårdagskvällen städas undan i köket först så jag drar mig lite för det.

Nu ska jag i alla fall leka lite med filuren samtidigt som jag slänger i mig en frukost så får vi se hur mycket datortid det blir resterande del av helgen. Har ju en del att stå i.

Publicerat: 2011-05-28 @ 10:24:11


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

God kväll! Vi håller fortfarande tummarna, man kan ju inte riktigt lita på smhi. Gå in på yr.no istället deras rapporter är bättres än smhis. Det håller tom metrologerna med om.



Just nu ligger jag i sängen med iphonen. Robert dammsuger. Vi ska också ha kalas imorgon, för robert som fyller år. Så nu när jag är färdig med hundklippning och bad och undanplockning av allt, så får han faktiskt dammsuga (matilda sover). Så nu ligger jag här.... Å läser din blogg! Snart ska jag ta mig en dusch å sen ska jag göra en omelett!



Puh jag hade tänkt att baka lite men.... NÄ! Vi får köpa istället, jag är helt slut!



Fasen vad smart med hoppgungan å bullra upp med handduk! Den tanken har inte ens slått mig! matilda har ju samma problem! Det ska testas imorgon!



Lycka till imorgon å hoppas att du får sova lite mer i natt! Kram!

2011-05-28 - 19:43:39 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!