Ångest nr 2

Ni ska veta vad jag har ångest idag igen. Fast nu av helt annan anledning. Blev uppringd av min chef, hon ville erbjuda mig en ny tjänst, men då måste jag tillbaka redan i september. Bara på halvtid men ändå. Sånu har jag räknat dagar. Alternativen verkar vara följande:
Jag helt ledig till och med januari, P ledig februari-april
Jag börjar jobba halvtid i november och så kör vi båda 50 % till och med april

Båda dessa alternativ ger mig maximal ledighet (P ger mig alla dagar som är möjliga att ge bort) och vi tar då 5 dagar per vecka. Då använder vi inte några av de med bara 180 kr per dag utan de sparas för framtida bruk. Det har hela tiden lutat åt alternativ 2. Jag är hellre ledig en längre tid på halvtid och det funkar utmärkt för både min tjänst och P att köra halvtid. Eftersom P driver sitt eget företag kan han vara ganska mycket hemma hur som helst så det är därför han kan ge mig dagar. Nu har det alltså dock dykt upp ett ytterligare alternativ. Får lite ångest när jag tänker på att jobba igen men inser ju att det ska ske förr eller senare och jag kommer ju till en väldigt mycket roligare och bättre tjänst som dessutom till större del kan jobbas hemifrån men det blir ju två månader tidigare än nödvändigt. Dock sa min mamma en smart sak (hon gör visst ofta det, mammor är så kloka, gäller det även mig?). Om jag börjar jobba tidigare drar jag ju in mer pengar än planerat i höst (P:s inkomst påverkas troligen inte nämnvärt eftersom han styr ganska mycket själv) och då kanske vi kan klara att bara ta 3 eller 4 dagar per vecka (fast från årsdagen måste man visst ta 5, vilken djungel detta är!) och på så vis kanske vi kan köra delat längre och ta dagis först efter sommaren vilket verkar betydligt smartare av många andra anledningar. Då skulle jag alltså visserligen börja tidigare men vara hemma totalt sett längre... åhhhh så svårt, som sagt ÅNGEST.

Gårdagens ångest gick faktiskt över, jag har visserligen sträckt mig och det gör skitont men det var ganska kul. På grund av min lillla skada erbjöd jag mig att stå i mål eftersom målis var bortrest och det blev 0-0 så då måste man väl ändå säga att jag gjorde mitt jobb?

Nu måste jag rycka in och ta hand om ledsen son. Mammigheten på kvällarma blir allt värre och även igår var det lite skrikparty när jag vara borta. Attans vad tråkigt det är för alla inblandade när det blir så.

Publicerat: 2011-05-04 @ 20:45:07


2 kommentarer
Postat av: Elinor

Har också åkt på lite ångest... Matilda har vaknat två nätter i rad vid 1 tiden å gallskrikit. Antagligen för att hon är hungrig. Åh det har vart så svårt att få till kvällsmatningen, både gröt å välling. Att få det att passa in liksom. Gröt vill hon ha vid 17 oftast å då är hon för mätt för vällingen vid 19, å äter bara lite välling= vaknar hungrig på natten. SUCK! Åhhh ibland är det jobbigt å vara mamma. Jag vet inte hur jag ska göra, ska jag hoppa gröten å bara köra välling ett tag kanske?



Det har jag ångest för.



Vad gäller mammaledigheten så tar ju jag å är ledig till januari, lite gött! :) Jag tar bara 4 dagar i veckan. Så för oss kommer det se ut så här: Jag är ledig till januari. Robert är ledig från jan-juni, i juni tar Robert semester, i Juli har jag semester, i Augusti börjar Matilda på dagis!



Ja, herregud. Vad du är duktig som lirar fotboll! Jag önskar verkligen att jag skulle gilla något sånt, jag är bara livrädd för bollar.



NU ska jag glo på tv! Take care! Kramelikram!

2011-05-04 - 21:00:34 | URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: SusannaRosita

Ja man blir ju inte riktigt klok på att räkna dagar hit o dagar dit. Blev helt uppstressad när jag läste om den där 5 dagars regeln, men sen var det en kompis som tipsade att man kan ju ta de där 180kronors dagarna o blanda sen. Så om ni väljer att ta t.ex. ut bara 3 eller 4 dagar, så lägger ni bara till 1-2st 180kronors dagar efter ett år, o så är ni hemma så länge som pengarna räcker helt enkelt. Så tänker vi göra iaf. :) Kram

2011-05-04 - 22:09:08 | URL: http://susannarosita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!