Uppochnervändadygnet

Vad hände med denna dag? Och vad har hänt med sömnvanorna egentligen?

Igår var jag duktig, la oss vid 11, ammade och släckte kvart över. Alvin vägrade somna på drygt 1 timme (i vanliga fall somnar han på en minut). Så mycket för att lägga sig i tid. Sen vaknade han varannan timme precis som igår natt. Fast jag tror mig veta anledningen denna natt. Åt alldeles för mycket vitlök igår. Tror inte det var så bra för Alvin tyvärr. När jag kom på det på morgonen fick jag sådana skuldkänslor. Dels för att jag tyckte synd om honom som varit så orolig hela natten men mest för att jag till råga på allt varit så irriterad på honom för att han vägrade. Som om det var hans fel. Men jag var så trött att jag inte tänkte klart. Som om han, världens bästa unge någonsin skulle göra något ont med flit. Lilla sötnöten. Hade i alla fall extra panik över den uteblivna sömnen eftersom jag ju skulle iväg vid 9. Sen när jag väl gick upp vid 8 upptäckte jag att jag fått sms vid 1 att hennes äldsta son var sjuk så det blev ändå ingen promenad. Synd att jag inte tittade till mobilen någon av alla de gånger jag ändå var vaken i natt så hade jag nog inte haft samma panik.

Gick tillbaka och la mig och så sov vi vidare till 9:30. Då kom besiktningsmannen som rapporterade att det inte var någon fara med badrummet. Bara att fylla i fogen. Ingen att göra något åt. Sen var jag ju så trött att jag gick och la mig lite (sådan lyx att ha P hemma!). Vilade i totalt 2½ timme men var vaken större delen och fick upp en liten Alvin för amning mitt i men lite piggare blev jag allt. Hela dagen blev så konstig av att sova mitt på dagen. När jag väl gick upp och hade fått i mig lite sen lunch var det redan dags för oss att promenera mot kusin W för att vara barnvakter. Bjöds på middag vid 5 tiden (2 timmar efter lunch) och sen lekte vi medans de var på föräldramöte och sen lite fika och snabb promenad hem och kollade på samma program som övriga sveriges nyblivna mammor (verkar det som). Mysigt att tänka tillbaka på förlossningen även om den inte kändes så mysig just då. Ja, det var min dag. Väldigt konstig i tider jämfört med hur en dag brukar se ut och på något vis har dagen varit väldigt lång men samtidigt väldigt kort och inte så mycket hanns med (och då vart ju ändå en sak inställd!). Imorgon väntar föräldragrupp, dags att lära om smakportioner. Snart är det dags att pröva, lite skräckblandad förtjusning måste jag säga.

Så nu ska vi testa att lägga oss i rimlig tid även idag och hoppas på bättre lycka med själva sömnen. Måste få sova lite mer än 1 i streck. Snälla, snälla, snälla. Fast den som gapar efter mycket.... så glöm att jag skrev så!

Publicerat: 2011-03-07 @ 23:09:35


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!