Lördagssysslor

Efter lite mys med Alvin fick jag ny energi och blev, efter att ha sett en konstig dokumentär på Discovery som hävdade ungefär att choklad/kakao var svaret på världens alla frågor, så sugen på chokladbollar att jag var tvungen att baka (om man nu kan kalla det att baka). Det är skumt för innan jag vart gravid tyckte jag knappt om choklad men nu sen Alvin kommit kan jag verkligen bli supersugen på det. Chokladbollar har jag nog inte gjort sen mellanstadiet. Då fick jag och min kompis Anna den briljanta idén att göra varsinn jättestor boll istället för massa mesiga små. Det blev ganska mäktigt skulle man kunna säga och sen dess har det liksom inte varit så lockande. Ända tills idag alltså. Men jag tog mitt förnuft tillfånga och gjorde bara en halvsats och de små bollarna har jag och P smaskat på till lite eftermiddags-Buzz i soffan.

Känner mig mycket nöjd med dagen, vi hade ingen frukost hemma (utom till Alvin som ju liksom har sitt serverat ständigt) så hela familjen packade in sig i bilen och åkte och käkade frukost/brunh/lunch på fik (klockan hann bli 11:30 innan vi kom iväg så vet inte vad man ska kalla det). Blev en kycklingfoccacia och en chailatte för min del. Bra start på dagen, mysigt värre men fy tusan vad hungrig jag hann bli, jag behöver verkligen frukost pronto när jag gått upp. Med tanke på ekot i skåpen både inför frukost och gårdagens middag kände vi att det vad dags för storhandling. Vi är lite dumma jag och älsklingen. Istället för att passa på att storhandla en vardag mitt på dagen när vi ändå skulle kunna (och då de flesta andra inte kan) så inväntade vi lördag mitt på dagen i löningshelgen. Då kunde visst många andra handla och det verkade nästan vara det gladaste helgnöjet i Bromma att driva runt på Coop. Gick ganska smidigt trots allt. Gillar verkligen självscanningen. P har inte riktigt förstått tekniken ännu dock. Han har lärt sig att inte lägga ner grejerna direkt i vagnen nu men oftast räcker han bara fram varan som den är framför mig, inte nödvändigtvis med streckkoden synlig. Har klagat lite på det men idag såg jag en annan karl som gjorde exakt samma sak mot sin kvinna (och hon grymtade lika dant som jag). Kanske är manligt helt enkelt? Men hur gör männen som går själva och handlar med scannern? Hörde i och för sig en ensam man stå och svära i en gång över att streckkoden på kaffet inte funkade...

När vi kom hem kände jag mig hurtig (och lite äcklad över alla hundhår vårt hem är tapetserat med) så nu är det dammsuget (varenda soffkudde till och med) och sen svabbade jag där det såg ut att behövas (hela hallen, halva köket, hela badrummet och större delen av vardagsrummet).

Och tack vare att vi åt frukost "ute på stan" så fick jag inviga några av mina klädfynd sen i torsdags (hemma är det ju klädkod: mjukisbyxor som gäller). Och så fick jag glädjas lite extra åt dem när vi gick förbi VeroModa idag och jag då såg att det inte var REA längre. Vilket flax vi hade i torsdags!

Ja, det var väl min dag det, nu väntar jag på att P ska laga lite thaikäk och sen ska jag få 2x5 minuter massage. Det bytte jag till mig mot 2xbajsblöja.

Publicerat: 2011-03-26 @ 20:23:40


1 kommentarer
Postat av: malin

Tack för din kommentar på min blogg.

Det är extra tufft vissa dagar men det gäller att kämpa på bara, det är tur att de flesta dagar inte är som i dag.

2011-03-26 - 21:49:44 | URL: http://malinfaltz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!