Jobbigt på jobbet

Idag var det till att propra upp sig och gå på möte. Har varit på jobbet och träffat min nya chef. Måste säga som så att det känns ganska oroligt att byta chef medans jag är föräldraledig. Bolaget har fusionerats och jag och mina 2 närmsta kollegor byter nu team och får en chef från den andra organisationen. Hon verkar hur snäll och bra som helst men det är ändå inte kul och känner att jag kommer få börja om från början litegrann när det är dags att komma tillbaka. Och vissa av mina arbetsuppgifter (tyvärr de roligaste) är helt borta eftersom det omorganiserats. Jag är inte den som är emot förändringar, långt ifrån men helst inte just nu när jag så att säga inte kan försvara min position. Även om dagens möte gick bra så känner jag mest av allt för att vara mammaledig resten av mitt liv men antar att det inte funkar så och då är det väl naturligt att jag vill ha det så bra som möjligt på jobbet när det är dags att komma tillbaka. Det som var väldigt positivt med dagen var att jag lämnade Alvin hemma med sin far i hela 4 timmar och det gick hur bra som helst. Spännde som tusan för att få amma när jag kom hem och saknade så klart Alvin massor (han sov när jag kom hem också så jag fick verkligen lov att lägga band på mig själv för att inte väcka honom bara för att få kramas lite) men Alvin och älsklingen hade i alla fall haft det hur bra som helst.

Idag har vi fortsatt med det där med mat. Gröt igår och idag. Verkar inte vara självklart att den ska sväljas och inte smetas ut över hela ansiktet och stolen och armarna och allt annat som finns inom räckhåll. Tyckte att det gick bättre idag än igår, han fick i sig en del men tyvärr tänkte jag inte riktigt hela vägen (tror alla mina intelligenta hjärnceller förbrukades på mötet). Han var ju kladdig överallt efter den lilla måltiden så jag satte in honom i duschen (i badstolen) och spolade och tvättade och så. Han var väldigt nöjd och sprattlade glatt. Tyvärr var det nog dock lite för vild aktivitet så kort in på grötmåltiden så väldigt mycket av det lilla som åkt ner åkte upp. Tråkigt i dubbel bemärkelse eftersom han troligen varit mättare med gröten i magen och dessutom renare utan spya på halsen (speciellt tråkigt när han nyss duschats av).

För övrigt är våra köksbänkar fortfarande inte helt torra sen betsningen. Undrar om det kommer att torka eller om trät blivit mättat eller vad det kan tänkas heta. Ger det någon dag till innan jag klassificerar det hela misslyckat...

Publicerat: 2011-03-22 @ 21:45:21


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Hej! Klart jag kommer titta in här. Antagligen oftare eftersom att det inte blir så att tid cid datorn enbart blir bloggande utan även bloggläsande!



Jag vet faktiskt inte hur man gör när man söker efter epost på Facebook. Men om du vet så skrev jag min epostadress i fältet ovan :) så kan du leta upp mig! Jag kanske fortsätter att blogga med lösenord, men jag vet inte än!



Men en sak är säker: mig blir du inte av med ;) för här kommer jag att titta in!



Försåtr precis hur du känner med jobb. Har själv hamnat i en liknande sits. Ny chef å nytt upplägg. Känns lite jobbigt å jag vill också bara vara hemma!!



Kram på er!



2011-03-23 - 22:20:31 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!