Om hur vi fixar grejer här hemma hos oss

Dag med ganska full fart idag samtidigt som Alvin varit rätt snorig och dan. Nu har vi precis kommit hem från 2 timmar lång promenad. Alvin sov hela tiden så nu är han pigg och glad i alla fall. Tidigare idag hade vi besök av jämngammal bebis (och hans föräldrar och storebror). Vi tycker Alvin är stor men denna var ännu större och dessutom 2 veckor yngre. De satt i alla fall och snackade lite med varandra och tittade förundrat (dock väldigt sällan samtidigt). Ja, sen har vi visst inte gjort så mycket mer när jag tänker efter men det har tagit hela dagen så det har ju varit full fart.

Idag har jag drömt om lite småfix i köket, blev inspirerad av dels L & M som ska helrenovera sitt kök och av att jag såg fotot på vår panel igår. Hur vore det om den var vit istället, och köksbänken var svart? Hmmmm... tål helt klart att tänkas på. Köket ska någongång så småningom göras om helt men i samband med det måste vi även riva en vägg och sätta upp en vägg och omdisponera helt. Eller måste måste vi så klart inte men det vore smart att ta det i samma veva och det är inte aktuellt nu och köket är egentligen helt ok. Vore bara kul med ett litet eget projekt och att sätta egen prägel här hemma (som om jag inte har nog med att ta hand om mig själv och mitt barn) och det känns lite lagom både arbetsmässigt och ekonomiskt. Men sen kom P och tog ner mig på jorden och sa att om vi målar panelen vit (orkar inte ta bort den helt) så kommer skåpen se gulsmutsiga ut i jämförelse så då måste visst även de målas och då blev det ju så mycket mer att göra. Man ska inte ta sig vatten överhuvudet och sen finns det ju en gräns för vad det är värt att investera i ett kök som man vet så småningom ska rivas även om det är ett par år bort. Får se hur det hela slutar. Oftast blir det ändå så att jag startat det jag fått för mig att starta och sen får stackars P slutföra. Arbetsfördelningen kunde inte vara bättre och på så vis blir ju sakerna i alla fall gjorda.

Nu ska vi laga till lite oxfilé (fint ska det vara) och mysa till det ordentligt här i soffan.

Publicerat: 2011-03-11 @ 19:00:42


2 kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Anton

Min mamma har varit på besök här i några dagar, lämnade av henne på arlanda för ett tag sen. Trist :(

Ikväll blir det melodifestivalen och vad som´händer mer vet jag inte, inget planerat :)

Busa med Anton lär det bli :)

2011-03-12 - 15:33:39 | URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: LADY UMBRELLA

allt bra? :)

2011-03-12 - 22:21:26 | URL: http://ladyumbrella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!