Hej då 56

När jag ändå bara sitter här och inväntar Alvins vakentid så kan jag ju skriva om en ska jag tänkt skriva om ett tag. Jag skulle också kunna tvätta men det verkar tråkigare så jag väljer att skriva.

Alvin växer så det knakar. Nu börjar verkligen majoriteten av storlek 56 vara för litet. Jag märker ju det när jag klär på honom ett plagg, inser att detta är sista gången. Och så när jag tar av det och lägger det i tvättkorgen så blir jag så vemodig. Tänker på hur liten han var första gången han hade just det plagget, inser att detta är sista gången jag ser honom i det. Ofta märks det dock inte ordentligt att det är för litet förens blöjan är full. Går utmärkt att knäppa bodyn i grenen med ny blöja men så fort han kissat så stramar den. Så när dagen är slut (eller kräket tagit överhanden) är det så dags för tvättkorgen, tvättmaskinen och slutligen tillfällig slutförvaring i papperskasse under skötbordet. Så småningom ska slutförvaringen ske i kartong på vinden men måste fylla kartongen först eftersom detta är en utrensning som sker löpande. Jag måste typ fälla en tår varje gång ett plagg åker av för sista gången och sen igen när det är tvättat och åker ner i påsen. Många tårar blir det för det är ju typ ett plagg om dagen det handlar om. Och så börjar jag undra hur det ska gå när allt 56 är bortrensat. Så vidare värst mycket 62 har vi inte. Jag köpte någon enstaka body och byxa på REA och det mesta som vi fått i present är 62 men det är faktiskt inte så mycket. Med tanke på mängden dreggel och kräks och annat mysigt så är 10 bodysar väldigt lite. Om jag inte ska bo nera i källaren och tvättstugan. Men hans kläder är ju så små så det känns ju väldigt onödigt att köra maskiner med typ 5 bodys. Måste nog shoppas helt enkelt. Fast det får nog bli 68 då för det har vi endast 1 body i och tror han snart är där. Gulp vad det går undan. Men det positiva är att det finns massa söta killkläder i de lite större storlekarna. Typ lite gubbinspirerat. Det fanns i alla fall det när jag var ute efter storlek 50 och allt där bara var puttinuttigt och jag ville köpa coola kläder men det bara var i större storlekar. Nu är det högst troligt tvärtom bara för att.

I storlek 44 (!) 20 dagar gammal.

Publicerat: 2011-03-01 @ 12:23:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!