Sköna onsdag

Idag är jag nyfrissad. En promenad i solen och plusgraderna (tjoho!) till Bromma Blocks och så ett snabbt stopp hos frisören. Alvin sov sig igenom det hela. Inget extravagant eller så men lite uppfräschning. Har ju börjat tappa så galet mycket hår och det som är kvar blir bara risigare och risigare. Dessutom är det någon som börjat greppa saker ganska bestämt senaste dagarna. Mitt hår verkar tyvärr vara favoritsaken att greppa. Nu är det i alla fall lite mindre risigt för stunden och lite mindre uppklippt och jag är nöjd. Sen blev det snabb passage genom butikerna. Eftersom P var med och hans favoritsyssla inte är att strosa i affärer blev det mer som att shoppa i farten. Lyckades slita med mig lite rea hem till Alvin. 2 par byxor, set med skjorta och pullover (shit vad fin han kommer bli när han vuxit i storlek 68) och en mössa, allt för totalt 210 kr blev resultatet. Efter det avslutade vi med en god lunch (grillat lamm med tzatsiki och några andra röror, pommes och cola). Eller jag tyckte det var gott. P tog en mix köttallrik men den innehöll mest konstiga knyten med köttfärs. Av någon anledning blir det aldrig bra när jag väljer ställe. Han lyckas aldrig få sig något riktigt gott och så sitter jag där och känner mig dum som är jättenöjd. Nästa gång får han välja ställe. Eller så får han ta samma som jag. Ja, ja, på det stora hela var det ett mycket trevligt sätt att spendera eftermiddagen på tycker jag. Nu sitter vi (återigen) i soffan och mumsar på lite kladdkakerester från i söndags. Alvin ligger bredvid och garvar. Livet är ganska mysigt ibland.

Publicerat: 2011-03-02 @ 16:49:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!