Perspektiv

Nu har vi lunchat och promenerat, Alvin och jag. Han har liksom slutat att sova speciellt länga i vagnen. Eller egentligen har han nog inte det men tidigare så sov han i vagnen hur otrött han än var. Hade jag kört runt med vagnen en hel dag hade han också sovit en hel dag. Nu sover han när han är trött (och vaggas kanske lite extra i vagnen) men resten av tiden ligger han vaken i vagnen och tittar. Rätt länge kan han ligga utan ett knyst men till slut brukar han vilja upp. Då får han sitta med en kudde bakom sig och sitter sen oftast nöjd. På själva lunchrestaurangen så började han knorra lite och fick då sitta i barnstol mitt emot sin nya polare och de satt nöjda och tittade på varandra nästan hela tiden så att deras mammor fick prata i kapp sig (vi har inte setts sen innan sommaren). Hon har sin pojkvän boende utomlands (han är inte svensk och har aldrig bott här) och när man hör hennes "historia" kan man ändå känna att man har det ganska lätt. Hon har löst det mesta själv, bortsett från ett par månader då hon istället varit utomlands hos sin pojkvän/barnets pappa men där har hon ju å andra sidan varit helt utan vänner och övrig familj och utan sveriges ganska många tryggheter. Strongt måste jag säga och allt går att (och bör) sättas i perspektiv.

Publicerat: 2011-03-28 @ 18:34:56


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Jag hamnade i en liknande situation igår där jag insåg att jag har det jävligt bra med min man, som inte behandlar mig som om jag vore skit. Det är bra för förhållandet, man får se hur bra man har det.



Nu sitter jag å skriver via min iphone, så om det ser konstigt ut så vet du varför.



Åh ja du ser... Hopas att ni haft en toppoen helg! Nu e det måndag, ny vecka! Babysim imorgon, det är ju sjukt kul!!! Kram!

2011-03-28 - 22:14:10 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!