Lättare hus

Efter mycket om och men hittade jag tillslut ett par nya mindre badbyxor på Polarn o Pyret. Var tvungen att köpa storlek 50/56 för att de skulle sitta åt i låren. Började min jakt på Lindex. Där hade de blårandiga och röd/rosarandiga. Blårandiga fanns ej i rätt storlek, tänkte mig då att det väl fick duga med röda även om det känns lite tjejigt. Ändrade mig dock när jag såg att de rosa dessutom var prydda av volanger på rumpan. Lite väl tjejigt tyckte jag då. Varför envisas de med dessa volanger? Nu har vi i alla fall ett par blå/vit/rödrandiga och de sitter tajt. Alvin kommer att se ut som en elitsimmare (innan de började klä sig i konstiga hajdräkter).

Var på promenad med mammagruppen imorse, trevligt men de flesta bor en bit härifrån så den en timme långa promenaden startade en bit bort (snälla P körde dit oss) så totalt gick jag i 1 h och 45 minuter. Det kändes bra i ljumskarna. När vi kom hem (och Alvin sov sött i vagnen) avslutade jag med ett träningspass a la trädgårdsarbete. Nu har vi kört bort alla äppelträdsgrenar (kan ej ta åt mig äran för just detta moment, 3 vändor till tippen av P) samt typ 20 säckar med löv och äpplen (och väldigt mycket is eftersom de legat under all snö sen november), alla kartonger jag sorterade ut igår, ytterligare kartonger som låg i boden och dessutom typ 6 kassar glas och tidningspapper till källsortering. Som avrundning pantade jag alla 20 kassar. Gav bara typ 250 kr. Väldigt dålig timpenning måste jag säga. Men shit vad nöjda vi kan känna oss nu och vad mycket lättare huset känns på något vis. Vårredo. Och shit vad äckliga vi måste låta, som om vi har sopor i vartenda hörn. Det var bara det att någon kom emellan renovering och höststädning och att åka till tippen.

Nu ska jag försöka sova. Skriver försöka eftersom Alvin sovit sig igenom stora delar av denna dag (på promenad, i vagn på tomten, i bil vid tippen). Får se hur sovsugen han är nu.

Publicerat: 2011-03-16 @ 22:51:01


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!