Hemma igen

Oj. Hamnade hos mamma och pappa och blev kvar där över natten. P skulle iväg på äventyr så jag valde att ta med mig barn och hund och åka dit. Alltid trevligt att få middag serverad och att Alvin får hänga med mormor och morfar. Och så var min äldsta bror med sambo där också. Very nice. 

Måste berätta om vilket fynd jag gjorde i torsdags på babyproffsen. Vi har ju en Britaxvagn som ”shoppingvagn” som vi just nu endast använder chassit på (till bilstolen). Sen när Alvin vuxit ur babyskyddet så finns sittdelen till vagnen att ta i bruk (fast jag hoppas att det dröjer länge, så praktiskt att bara kunna lyfta ur babyskyddet ur bilen när man ska in och handla). Fyndet var i alla fall en åkpåse till Britax. Svart och fin och nedsatt från 595 till 99 kronor! Ingen användning för den just nu alltså men så småningom och då kan jag återigen glädjas åt mitt fynd. Tror kanske att den kan komma till användning redan i vår. Inte för att vagnen kommer att användas redan då men åkpåsen vi har i liggvagnen nu är supervarm och kan tro att denna skulle kunna ersätta den senare i vår också. Så jag är väldigt nöjd fast jag inte ens har någon användning för den ännu. För övrigt fyndade jag också en svart matta med vita stjärnor till köket. Endast 49 kr på Rusta.

Ikväll blir det melodifestival och oxfile men först snabbtbesök från bror nummer 2 med sambo. Alla vill titta på Alvin då och då. Snacka om poppis kille. Blev så glad imorse också. Lyckades få Alvin att lägga av ett sådant där asgarv så att det låter som att han ska kikna av skratt så att mamma/mormor och moster hörde. Då blev han om möjligt ännu mer poppis.

Och jo. Håret blev helt okej. Kan inte direkt säga att det blev mycket bättre än innan (bortsett från att slippa det där grå stråt men det hade jag ju redan ryckt bort) men det blev i alla fall inte hemskt och det är det enda krav jag egentligen har efter en färgning. Har varit med om konstiga nyanser allt för ofta.

Publicerat: 2011-03-05 @ 16:57:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!