Februari

Jag fortsätter som för januari och kör en månadens lista även för februari.

MÅNADENS SMS: Med jämna mellanrum  skickar jag i Alvins namn (ja, jag vet, jobbig morsa) bilder på Alvin med små statusrapporter  till mina föräldrar. Verkar mycket uppskattat och vid riktigt lyckade bilder kan även mina bröder få sig ett mms. Kan mycket stolt meddela att Alvin är bakgrundsbild i telefonen inte bara hos sina föräldrar utan även hos åtminstone en morbror tack vare detta.
MÅNADENS UTBROTT: Är inte lika trött nu längre (sen P började göra mig sällskap här hemma) så jag håller mig lite lugnare tror jag. Hunden brukar dock få lite tokutbrott när det ringer på dörren och skäller då som en galning. Inte så uppskattat av Alvin och således inte så uppskattat av hans föräldrar som måste trösta ledsen kille.
MÅNADENS SMAKUPPLEVELSE: Chaite gjort på pulver i burk från Espresso House. Lyx för den som inte dricker kaffe.
MÅNANDENS "JAG ORKAR INTE MER": Blir nog lite samma tema som i januari. Nattetid är inte tålamodet det bästa och när man vaknar och inte har koll på någonting och är allmänt förvirrad och inte minns när jag senast gav mat och sen kommer det gnäll och bajs och jag vet inte vad, då är det lite jobbigt. Tur att han är så söt då. MÅNADENS PLATS: Skötbordet. Bästa stället att hänga på enligt Alvin. Glad bebis=glad mamma.
MÅNADENS SKRATT: Alvins kluckande skratt när man kittlar honom under armarna.
MÅNADENS VÄRSTA: Begravningar är ju aldrig kul och har ju varit på en denna månad.
MÅNADENS FINA: Älsklingen på alla hjärtans dag. Blombud till mig. Det är man inte bortskämd med.
MÅNANDENS BOK: Faktum kvarstår. Här hinner vi inte läsa en enda bok.
MÅNANDENS SÅNG: Dinkelidunkelidoja går alltid hem.
MÅNADENS MÅSTE: Framkalla bilder.
MÅNANDENS INSIKT: Det är lite vemodigt ibland när man inser hur snabbt tiden går och hur mycket Alvin vuxit men samtidigt är det helt underbart att se honom växa och utvecklas och det blir bara bättre och bättre varje dag.
MÅNANDENS LÄNGTAN: Efter våren. Och för att få sova lite mer än 3 timmar i streck.
MÅNANDENS ORD: Hej! Tror stenhårt på att det kommer att vara första ordet.
MÅNANDENS PLAGG: Sockor. Det har varit lite kallt härinne ibland.
MÅNADENS SAK: Öppna spisen (om det räknas som en sak?).
MÅNANDENS UTFLYKT: IKEA-utflykten med L kändes väldigt produktiv och trevlig.
MÅNADENS SMAK: Okryddat. Vi var utan peppar väldigt länge. Inte kul. Sen tog även saltet slut men då fick det vara nog. Gick ju inte ens att käka gröten på mornarna.
MÅNADENS LJUD: Måste återkomma till det där kluckande skrattet. Har aldrig hört något så härligt.
MÅNANDENS OBEHAGLIGASTE: Bajsblöjor är ofta ganska obehagliga. Vissa är obehagligare än andra. MÅNADENS LYCKA: Vi har ju spenderat nästan hela månaden tillsammans hela familjen nu. Vilken lyx! Varje dag är som semester (fast väldigt mycket kallare).

Publicerat: 2011-03-02 @ 22:22:24


2 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Ååååå visst är chaitet från espressohouse gott!!! Jag dööör av längtan efter det, kommer aldrig till skott å köpa skiten! Ska nog ta en tripp till centrum å köpa det!



Sorry att jag inte kommenterat på din blogg så mycket. Har inte suttit vid datorn, är rätt trött på den just nu! ;)



MEN jag hoppas att allt är väl med er! Såg att du skulle shoppa badbrallor, vi får köpa det på babysimmet när vi börjar, det är smidigt, jag hoppas verkligen att dom har ngt annat än blått å rosa...



Kraaam!

2011-03-05 - 11:24:35 | URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Jaaaaaa men just det måste jag ju göra för februari med!! =)

2011-03-06 - 18:31:36 | URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!