En bulle i solen

Åhhh, en vårig dag. Fast vinden bet hårt i kinderna och snön och isen klamrar sig kvar. Men sol. Vi avslutade långpromenaden med hund och vagn på verandan i solen. Käkade bullar och jag drack cola och P en öl. Alvin sov sött i vagnen och hunden lekte av sig i snön. Myspys. Och nu minns jag vad mysigt det är med hus. Verandan är värd alla snöskottning i världen (speciellt som jag oftast tittar på när sambon skottar).

Nu sitter vi inne (i huset som tyvärr är ganska kallt eftersom vi gjorde misstaget att ha dörren öppen medan vi satt ute i 2 timmar). Grabbarna sitter bredvid mig i soffan och sover (och med grabbarna menas hela övriga familjen, både älskling, bebis och hund). Har precis lyckats klippa Alvins naglar. Inte så enkelt när fingrarna liksom krullar ihop sig men det samlas enorma mängder skit under de där naglarna. Jag kan inte fatta varifrån det kommer?

Ska ladda ordentligt inför kommande vecka nu, massa på schemat. Börjar redan imorgon klockan 9 och då sover jag ju som bekant vanligen. Ska träffa en gammal klasskompis på promenad och fika. Har inte träffat henne på typ 10 år men nu bor vi i samma område och hennes son är bara 10 dagar äldre än Alvin. Lite läskigt att träffa folk man inte träffat på så länge men håller tummarna för att det blir bra. Sen ska det komma hit en besiktningsman och kolla på vårt badrum. Fogen har börjat släppa på ett ställe inne i duschen och eftersom vi tecknade en besiktningsförsäkring när vi köpte huset hoppas vi att de har något förslag på hur vi ska åtgärda det hela. På eftermiddagen ska vi vara barnvakter åt kusin W. Ja, det var bara måndagen det, tror inte jag orkar tänka längre än så men vet att veckan fortsätter i samma anda.

Ikväll ska jag i alla fall förhoppningsvis lägga mig tidigt så jag orkar upp imorgon och så håller jag tummarna för att nattens 2-timmar-mellan-varje-matning utökas till åtminstone 3 timmar. Vill ju inte gärna att trenden går mot mindre sömn, tycker det är dags för längre pass. Kanske ska jag joina mina 3 kumpaner i soffan och blunda lite jag med och samla energi, passa på när det bjuds liksom?

Publicerat: 2011-03-06 @ 17:44:03


2 kommentarer
Postat av: malin

Mysigt med sol på verandan, jag brukar passa på hemma hos föräldrarna =)

Nu sover Alma, hon somnade 18.00 och jag tippar på att hon sover för natten (ja 2 nattmål också förstås).

2011-03-06 - 19:52:24 | URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: SusannaRosita

Tack tack. :)

Ja det är ju så skönt med vår. Underbart. :)

2011-03-07 - 10:25:35 | URL: http://susannarosita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!