Mat

Enhandsskriver med Alvin ammandes. Han har ätit som tusan både idag och igår så antingen är han väldigt hungrig eller så har mjölknaskinerna lite lite att bjuda på i taget. Antar i alla fall att det är bra att han vill amma mycket (fast han numera äter en ordentlig portion mat till lunch, lite gröt på förmiddagen och välling på kvällen) då jag ju då är säker på att han får i sig vätska vilket måste vara väldigt nödvändigt när det är så varmt som nu.

Så där ja, 40 minuter senare fortsätter jag (nu med två händer)...

Jag brukar undvika att boka upp oss på mer en en grej per dag men idag så föll det sig så att vi först var och simmade och sen var det informationsträff på biblioteket med mammagruppen. Simningen gick galant. Alvin ha nu fattat grejen och dyker självmant i samt "hoppar" i från madrassen. Han har dessutom fått öva på att hålla sig fast i kanten med bra resultat. Stora framsteg idag alltså och vi älskar verkligen babysimmet! Träffen på biblioteket var väl ganska intressant, har inte riktigt funderat på det tidigare men de har ju en hel del att erbjuda och tror att det börjar bli dags att läsa lite böcker med Alvin. Mer än hans prasselbok och tygbok alltså. Har några vi fått i present så bara att börja!

Nu ropas det utifrån att hamburgarna snart är färdiggrillade så bäst att jag tar tag i mitt ansvarsområde; tillbehören. Vi ska åka och storhandla snart, just nu ekar det ganska tomt så tillbehören idag blir kort och gott bröd och guacumole. Man tager vad man haver har alltid varit min favorit. Eller i alla fall min vanligast förekommande matidé.

Publicerat: 2011-06-09 @ 19:06:07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!