Sovit

I natt har jag sovit. Typ 6 timmar i streck. Det ni, det var inte igår inte. Gick och la mig vid halv 12 (med gråten i halsen, kände mig som världens hemskaste mamma). Alvin sov då sött i sin säng. Jag slumrade till men vaknade först kvart över 12 av att hunden skällde, han gillade inte alls nya ordningen med mig i källaren, men löste det genom att ställa dörren till gästrummet på glänt. Kvart över 1 vaknade jag igen, denna gång av ledsen Alvin. Lät det gå ett tag för att se hur det hela rädde upp sig men han lät så ledsen så jag gick upp och ammade honom. Han somnade i min famn men då la jag över honom till P och sen smög jag ner igen. Vaknade några/någon gång och kollade på klockan men sen sov jag till kvart över 8! Då höll jag på att längta ihjäl mig efter mina älsklingar så jag tog min kudde och gick uppoch myste (de sov båda två). Alvin vaknade och fick amma vid 9 och sen sov vi till kvart i 10! Allt hade gått bra efter min nattamning, P hade lite svårt att sova med Alvin nära sig, han kunde inte riktigt slappna av men tänkte att Alvin säkerligen skulle sova bättre nära honom (helt rätt tänkt tror jag). Vid halv 6 fick han välling och några gånger gnydde han till däremellan men på det stora hela var det alltså en ok natt även för dem. För mig var den mer än ok men lite trist att sova helt själv nere i källaren och jag saknade dem massor!

Idag har Alvin ätit Västkustgryta med hela ansiktet och så har vi varit iväg på en liten promenad. Nu väntar lunch för de stora och sen lite trädgårdshäng innan vi vid 4, tillsammans med P:s syster med familj, ska bege oss mot lite nationaldagsfirande här i närheten. Eller litet och litet, 25000 personer beräknar de ska komma, det är tivoli, marknad, uppträdanden, restaurangtält och annat som drar folk och solen skiner från en klarblå himmel, det är typ 25 grader, lite ljuma vindar och känns faktiskt allmänt bra planerat.

Nu ska jag ta mitt nya, pigga jag och styra upp lite lunch till den lite tröttare natthjälten.

Publicerat: 2011-06-06 @ 13:04:45


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Ååh vad härligt för dig att få sova lite! Du är verkligen inte en hemsk mamma! Hade vi haft ett till rum hade jag utan tvekan tagit en natt eller två i veckan å sovit där! En utvilad mamma är en nöjd mamma= nöjd bebis!!



Men jag förstår att du saknat dom! Hihi det gör jag när Robert tar matilda på morgoneb för att jag ska få sova. Då har jag matilda abstinens när jag kommer upp några timmar senare :)



Puh här har det vart riktigt varmt ute, 31 grader var det vid 16! Nu är det 24.... Det är fruktansvärt varmt här inne, usch det kommer att bli svårt å sova inatt!



Men nu ska jag göra ett försök! Natti natt!

2011-06-06 - 23:01:52 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!