Sola och bada

Det är varmt nu. Det är skönt nu. Det är sommar nu.

Och jag älskara det!

Måste dock tyvärr meddela att Alvin inte är fullt lika förtjust eller förtjusande i värmen. Mycket gnäll blir det. Fast inte så konstigt det kanske, när allt klibbar och är kvavt. Väldigt förtjusande och alldeles underbar blir han när han får plaska i sin lilla pool. Han fullkomligt älskar det. Och alldeles nyss har han badat med sin polare V. V och hans mor har vi lärt känna via mammagruppen och de har alldeles nyss gått hem efter en heldag i vår trädgård. Så trevligt med lite sällskap och nya bekantskaper. Och alldeles straxt kommer L och M och Isabelle på grillmiddag (och tro det eller ej, solen skiner alltså fast vi ska ha grillgäster!) och man kan kanske ana att det blir ett litet till dopp i poolen då med bästisen. Just nu sover Alvini vagnen i skuggan. Galet blev det idag, han vägrade förmiddagsvilan (vilket också kan förklara en del av gnälligheten). Efter att han fått sin lunch så bar jag ut honom till vagnen för att få honom att sova lite. Han somnade på typ 2 sekunder. Verkligen nytt rekord, tror knappt han hann landa i vagnen. Annars kan det ju liksom vara extra knepigt när han är lite övertrött men inte idag inte. Sen vaknade han i och för sig ganska kort efter men det är ju sådan han är, kungen av powernaps.

Igår kväll när vi kommit hem från födelsedagsfirande av min bror så chockade Alvin lite på ett liknande vis. Det var så kvalmigt i hela huset att jag på en gång klädde av honom allt utom blöja och gick upp på luftkonditionerade övervåningen. La ner honom i sängen medan jag drog ner rullgardinerna och fixade natt. När jag var klar sov han. Han somnade alltså helt av sig själv i sängen, det har inte hänt på flera månader och det var ju inte ens ett försök till det från min sida, behövde bara någonstans att förvara honom medan jag fixade. Berodde ju troligen på ren utmattning i värmen och natten var sen precis (lika vaken) som vanligt men ändå. Man kan ju få hoppas lite i alla fall att det kan hända igen. Det kan man väl få hoppas?

Näpp, dags att fixa lite inför gästernas ankomst och så är det visst en filur som vaknat igen. Kungen av powernaps var det ja.

Publicerat: 2011-06-30 @ 15:56:04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!