Oväntad träning

Idag var vi minsann uppe med tuppen. Eller klockan 8 i alla fall och det är tidigt för att vara oss det. Besök på öppna förskolan med sångstund klockan 10 stod på agendan och efter att ha klättrat (nåja) upp för mastodontbacken som avslutar halvtimmespromenaden dit så rullade vi in på gården klockan 10:02 och hann till starten (lite svettig var jag dock). Vagnen är så sjukt mycket tyngre med sittdelen att jag vaknar varje dag med träningsvärk sen vi bytte bort liggdelen för en vecka sedan. Inte blir ju föremålet i vagnen direkt lättare och lättare heller. Sångstunden var omtyckt och efter det gjorde vi gipsavgjutning av Alvins hand och fot. Ska bli kul att se resultatet nästa vecka.

Igår såg vi Änglagård 3 och sen en action, Unstopable, uppe i sängen. Riktig myskväll blev det. Vi valde en film var och ni kan kanske gissa vem som valde vilken. Fast jag måste nog erkänna att P:s val nästan var bättre. Inte världens bästa film direkt men lite nytänkande och spännande i alla fall (Änglagård tyckte jag var ganska svår att hänga med i, man borde kanske uppdaterat sig på de gamla filmerna innan). Unstopable handlar om ett skenande tåg så i natt drömde jag bara om tåg och hur jag missade viktiga tåg. Natten var för övrigt ganska okej med 2 matningar och Alvin gick med på att sova i sin säng ända fram tills den andra. Det går så sekteliga framåt men även 2½ timme med honom brevid mig tär på ryggen och sömnen. Fast det är klart, rätt mysigt är det att vakna så på morgonen.

Nu sover Alvin ute i blåsten, jag sitter inne och försöker uppdatera mig lite. Det har blivit väldigt lite datatid på sistone och lite abstinens måste jag nog erkänna att jag får men när man kan välja mellan sol ute och data inne så är valet oftast ganska enkelt. Lite knepigt är det att jag aldrig vet hur länge han tänker sova (inte för att jag tror att han själv vet det heller). Oftast är det ju bara någon knapp halvtimma och på den tiden hinner man inte få så mycket gjort men samtidigt måste man ju i alla fall börja för att att ha en chans att hinna klart. Oftast slutar det med att jag sitter och väntar så länge på att se om han håller på att vakna att jag hade hunnit om jag bara börjat direkt med det som skulle göras. Nu finns det bland annat en del tvätt som kallar. Den tar liksom aldrig slut. Skumt va? Speciellt skumt som jag igår missade att slänga in den i torktumlaren så den har legat i ett dygn så jag fick lov att starta om den och köra ett varv till så att den inte skulle lukta surt. Inte konstigt att det känns som mycket tvätt om jag måste köra den dubbelt. Men väldigt ren kommer den att bli.

Publicerat: 2011-06-13 @ 15:15:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!