Minne, jag har tappat min minne

Idag skulle vi åka till Babyland och reklamera sufletten på liggdelen till vagnen. Vi packade in oss i bilen och åkte iväg, parkerade, tog ut vagnen ur bagageluckan och började knäppa loss Alvin. Då kom jag på att vi glömt själva reklamationsobjektet hemma. Bara att vända tillbaka hem igen. Tur vi inte har så långt och att det inte var Alvin vi glömde i alla fall. Nattens minimala mängd sömn gjorde sig påmind. Efter en mycket trevlig kväll gick jag och la mig efter att gästerna åkt straxt efter 2. Halv 3 vaknade Alvin för mat. Fram till halv 4 vaknade jag till och från av att P höll på att fixa på nedervåningen. Det var luckor söm öppnades, vatten som spolades, kylskåpsdörr som åkte upp och annat oidentifierbart ljud fram tills han kom och la sig vid halv 4. Då skulle vi visst prata lite innan det var dags för sömn fram till 6 då det var matdags igen. Efter det var det otänkbart att sova i egen säng så då halvsov jag med Alvin fram till kvart i 9 då han vaknade hur pigg som helst. Lyckades vinna en kvarts sömn med lite mer mat men kvart över 9 brakade det loss i blöjan och det var bara att ge med sig. Ny blöja, lek på mattan och grötfrukost till oss båda. Sen somnade han om igen. Inte jag. Till en början. När jag tänkte att jag kanske borde passa på att fylla på mina 5 timmar så dröjde det 13 minuter innan Alvins lur var över. Jaha.

Nu är det dock kompenserat med 2 timmars eftermiddagslur för min del medans männen i huset var på promenad och när jag vaknade överaskades jag med färska jordgubbar och ett glas rosé på verandan. Det är lyx det och nu känner jag mig trots allt ganska nöjd med dagen.

På Babyland passade vi också på att kolla in bilstolar men måste läsa på en del känner jag. Isofix låter ju prima men kostade 2000 kr mer, kan det verkligen stämma? Någon som har tips/synpunkter/erfarenheter?

Ute på verandan passade Alvin på att alldeles själv resa sig från liggande till stående och var hur stolt som helst efter det. Krypförsöken går fortfarande lite segt och det är mycket frustration men jag tror fortfarande att det kan vara fixat innan helgen är slut. Övning ger färdighet sägs det ju och mycket övning blir det...

Publicerat: 2011-06-18 @ 18:50:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!