Ännu en annorlunda natt

Vet inte riktigt vad jag ska tro om den där sömnen nu. Han vaknade till slut igår vid halv 11 men bara för att äta lite. Hade förberett välling (inte för att han ätit det på ett par veckor men kändes dumt att ge gröt som ju kräver att han liksom vaknar) och fick i honom en halv deciliter ungefär (varför gillas den inte längre? Nu var det bara majsvälling som han ju tidigare slukat 2 dl). Hur som så vaknade han aldrig riktigt till utan jag flyttade upp honom till övervåningen och sängen där och det var där jag gav vällingen och så lite lite amning på det och sen sov han vidare. Vaknade för mat vid 3 och sen vid halv 6 då P gick upp. Efter det fick han sova i min säng och så sov vi fram till halv 10! Bortsett från matpauserna och så klart lite bök däremellan så sov han alltså från 19:45 till 09:30! Helt galet! Så nu ska jag rubba de nya bra rutinerna genom att ta med filuren till mina föräldrar för lite häng i solen (okej, skuggan) under dagen och efter det middag. Älsklingen ska jobba större delen av dagen och ikväll ska han träffa en gammal vän för någon öl (de säger ju att det ska ta en öl men jag betvivlar att det bara handlar om EN öl) så då åker vi till mormor och morfar för lite sällskap. Så kan tänka mig att vi inte kommer hem till 8 om nu filuren annars skulle behagat att somna då. Och imorgon har vi lovat bort oss på middag ute på restaurang hela familjen. Eftersom Alvin inte brukar somna förens vid 10-11 har det aldrig varit något problem att ha honom med men nu vet jag ju inte. Fast jag antar och hoppas att han anpassar sig efter situationen, det brukar han trots allt oftast göra och gör han inte det får vi väl helt enkelt bege oss hemåt.

Nu ska jag byta bajsblöja och sen bege oss av.

Publicerat: 2011-07-06 @ 11:10:32


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!