Till havs!

Nu mina vänner är det snart dags för lite semester. Vi drar till sjöss och det ska bli väldigt spännande att se vad Alvin tycker om båtlivet. Att ikläs flytväst var ingen favorit när vi testade senaste inköpet. Hur kul är det med en stor kula på magen liksom när man precis lärt sig krypa och vill ta sig framåt hela tiden? Kan informera er om att med en flytväst på kryper man ingenstans utan blir mest liggande som en skalbagge på rygg eller en sköldpadda som inte når ner med benen till marken typ... Inge kul alltså. Inte för att direkt finns någon plats att krypa runt på på båten hur som helst. Jag har en liten förhoppning om att sjöns skvalpande och båtens gungande ska göra susen för sömnen dock men det kanske är att hoppas på för mycket. Vi får helt enkelt ta veckan som det kommer, blir troligen 3 resor och däremellan en natt i land (och såldes kanske jag kommer med en rapport redan i övermorgon). Och så ska vi se till att lägga till där det finns massa gräsmatta att krypa på. Kan bli en utmaning för oss som knappt kan lägga till överhuvudtaget att ha sådana specifika önskemål men det får bli semesterns spänning.

Gårdagens ettårskalas var väldigt lyckat och vi hade en supermysig dag. Alvin lekte glatt med de andra jämnåriga gästerna och så klart med födelsedagsbarnet. Tror minsann att de hade saknat varandra en hel del och de visade sig båda från sina bästa sidor och höll igång hela eftermiddagen och kvällen utan att bli griniga eller missnöjda.

Ja, annars är det fortsatt full fart på Alvin. Var och handlade och hittade Alvin (i vagnen givetvis) med en bikini i munnen. Den hade han lyckats riva med sig när jag körde förbi ett bord/ställ. Övriga bikinis i samma kulör nöjde han sig med att lägga på golvet. Hoppas att den smakade bra.

Nu ska jag söva den lilla sonen med ett bad och sen ska vi packa det sista för att ge oss av tidigt imorgon. Snälla ni, håll tummarna för att sjön gillas av han som regerar i vår familj och för sol och annat man kan tänkas önska sig på sin semester. Och så klart ha det bäst tills jag är här igen!

Publicerat: 2011-07-17 @ 20:33:16


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Hahaha ja vet!! Matilda var likadan när hon fick på sig flytvästen, dock kunde hon inte krypa. Men missnöjd var hon!!



NU har jag äntligen fått upp datorn å det är hundra gånger lättare att kommentera med ett tangentbord än med iPhonen, det är därför det vart tyst. Men jag är inne i tittar :D



NU ska jag glo lite på tv medans Matilda sover!



Ha en underbar båttur!

2011-07-18 - 09:38:34 | URL: http://twitter.com/#!/redishfoxno1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!