Något att åka i....

Idag har jag och Alvin varit på lite äventyr. Träffade en vän med barn i Norrtälje och promenerade runt i den söta lilla staden och dess söta butiker och käkade en god ceasar på mysigt fik. Efter lunchen gjorde Alvin lekparksdebut. Han kröp runt lite i gräset (men man får vekligen vakta för han käkar på allt som kommer i hans väg), åkte rutchkana och gungade. Gungorna var dock sådana där däckgungor och han nådde knappt upp till kanten. Gungan hemma i vår trädgård (eller hos mormor och morfar) är betydligt bättre men han skrattade i alla fall glatt. Sen promenerade och shoppade vi lite till, Alvin fick mellis och sen körde vi hemåt igen.

Det där körandet är dock ett litet problem eftersom vår bil är såld. Hela dagen igår gick åt till att kolla efter bil men utan framgång. Vi har en bil vi kan låna men man vill ju så klart ha en egen. Speciellt som vi hade planerat att införskaffa ny bilstol till Alvin innan nästa veckas semestertripp och då vore det dels bra att veta i vilken bil den ska passa och dessutom ingår monteringen så vore ju skönt att få in den i rätt bil. Babyskyddet är fortfarande stort men Alvin uppskattar inte lutningen och ligger och gör situps hela tiden och böjer sig typ ut och in när vi sätter honom i den och det krävs två personer att få honom på plats. En som håller fast honom och en som knäpper. Det känns inte schysst. Hoppas han ska känna sig mer nöjd i en stol med mer upprättläge, större plats och bättre utsikt. Fast när det blir återstår alltså att se. Frågan är om vi borde köpa stolen inför resan hur som eller om vi ska avvakta bilköpet som osannolikt verkar bli av innan vi åker? Sådant är livet med en bilhandlare...

Igår kväll hann vi även med en liten grillmiddag med min bror och färstmö. Har skrivit det tidigare men jag älskar verkligen att se min familj med Alvin och höra och se hur mycket de gillar honom. Stolt i mammahjärtat så klart men också för att familjen ju är så viktig och det är så fint på något vis. Lika glad blir jag så klart när jag ser honom med P:s familj och det är så skönt att det funkar så bra för honom att umgås med andra i våra familjer. I förrgår var till exempel jag och P på banken och under tiden, totalt i nästan 3 timmar, hängde Alvin med sin farmor och farfar och alla verkade gilla situationen lika mycket!

Nu ska vi snart försöka se en film här hemma och sen blir det förhoppningsvis tidig natt. Gästerna blev kvar ända till klockan 2 igår. Vi satt ute i värmen på verandan och pratade och hade det mysigt så det var verkligen värt det men jag var väldigt trött när Alvin tyckte det var dags för morgon klockan 8 imorse. 6 timmar är inte tillräckligt med sömn för mig någonsin och speciellt inte när jag dessutom med ungefär entimmas intervall blivit väckt av och delat säng med Alvin.

Publicerat: 2011-07-28 @ 18:36:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!