Väldans blandning

Efter trevligt besök hos L och Isabell igår (fast Alvin sov mest som vanligt) så tog sig dagen en lite oväntad vändning och därav lite dåligt med bloggande. Stora förändringar på G på älsklingens jobbfront, vid närmre eftertanke absolut till det bättre och det verkar som om jag och Alvin får se mer av pappsen åtminstone ett tag framöver och det tackar vi så klart inte nej till. Just nu är han dock på lite hemligt uppdrag så vi får se vart det hela leder. Håller hur som helst tummarna för dig älsklingen!

Lunchade med min kompis Annika idag, hon har inte träffat Alvin innan och skämde, som alla andra, bort honom med present (fin liten skallra - även kallad babyrassel på etiketten). Trevligt med lite sällskap och kul att träffa gamla vänner som det inte blivit av att träffa under hösten (då jag var så trött så trött) eller nu efter Alvins ankomst (då det inte funnits så mycket tid).

Fick svar från försäkringsbolaget om Alvins försäkring. De kan inte teckna den på en gång, måste hanteras av riskbedömningsgrupp på grund av uppgifter i hälsodeklarationen. Typiskt. Och vad är det som spökar? Gulsoten, att han är prematur eller att han legat inlagd på sjukhus (på grund av gulsoten)? Inget av det borde väl leda till förbehåll i försäkringen? Grrrrrr.... Fortsättning lär följa....

Tycker att det är lite trist att så många mammabloggare verkar bli lite besatta av sin vikt och form och kropp ett par månader efter förlossning. Allstå, jag vet ju att jag skulle kunna se bättre ut än vad jag gör just nu och det ska jag se till att göra. Så småningom. Just nu fokuserar jag på att lägga tiden på mitt barn, på att äta bra för att orka ta hand om Alvin och kunna amma och så klart allt annat som är skoj i livet (älsklingen, vänner, blogg med mera). Att komma i beachform känns inte som prio 1. Kan förstå att man vill komma tillbaka någorlunda och inte gå runt med alla gravidkilon men det är lite trist med bloggarna man följt under graviditet och så här i början som mamma som förvandlats från bloggar med detta fokus till någon slags bantningsblogg. Sådant är jag inte vidare värst intresserad av (även om vissa kanske tycker att jag borde vara det, hahaha) men jag vill ju fortsätta läsa inläggen om barnet. Dessa är ju liksom som ens polare där ute i cybervärlden, kan inte bara släppa det. Hoppas nu inte att någon av mina läsare känner sig träffad och tar illa upp, alla får ägna sig åt vad de vill och så klart skriva exakt vad de vill i sina egna bloggar. Det är inte det. Tycker bara det är sorgligt att det ska vara sådant kroppshets till och med som nyförlösta.

Nu ska jag snart resa min feta och framförallt degiga häck från soffan och ta tag i lite disk så att resten av kvällen kan ägnas åt ännu mera slapp i soffan. Alvin ligger brevid mig och sover, bara älsklingen som saknas innan fredagskänslan kan infinna sig på riktigt.

Publicerat: 2011-01-28 @ 17:09:35


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!