Om nattliga trender

Ännu en natt med helt ok sömn, har senaste 3 nätterna blivit ett pass med mer än 3 h mellan matningarna och jag håller tummarna att det är en trend men vågar egentligen inte skriva det för nu är det väl jinxat och återgår till 2 timmars pass. En annan klar förbättring på nätterna (och även på dagarna) är att vi nu klarar oss helt utan amningsnappen. Just nattetid är det väldigt skönt att slippa tända lampa och tvätta den och ha sig innan man kan börja amma. Nu kan jag i mörkret lägga honom rätt och så äter han tills han somnar om och då flyttar jag tillbaks honom till hans säng. Jag behöver inte ens sätta mig upp! De vakna stunderna blir i och med detta både trevligare och kortare och det betyder mer sömn och trevligare mamma.

Ett nytt problem har dock uppstått (aldrig är man nöjd). Eller det har hänt tidigare men nu har det hänt flera gånger per dag och var dessutom det som gjorde Alvin missnöjd imorse (tror jag) och således anledningen till uppstigning (och alla sådana moment vill vi gärna minimera). Han lyckas kissa uppåt på något vis. Eller så är det när han ligger så att det på någotvis börjar rinna uppåt (men fysikens lagar talar ju lite emot det). Blir i alla fall så att han blir alldeles blöt, liksom mellan armhålan och blöjkanten. Det är inte att blöjan är full och jag tycker att den är i rätt storlek och sitter bra. Ni andra med söner (för jag skulle tro att detta är ett manligt problem), har ni råkat ut för samma sak? Några tips?
Publicerat: 2011-01-15 @ 11:59:07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!