Och vinnaren är...

...ALVIN! (det hörs ju på namnet)

Alvin väger nu 5180 g och har därmed dubblat sin vikt sen han vägde som minst. På längden prickade P rätt på centimetern så då kan man säga att det blev oavgjort idag. Jag var närmst på vikten och han på längden. Men hur galet stor har han inte blivit vår lilla kille? Han börjar nästan komma ikapp och vara lika stor som om han varit född fullgången om man tittar på kurvan.

En lite konstig grej på BVC var att vår tant tydligen har slutat. När jag var där sist (2 veckor sedan) och vi bokade denna tid så sa hon visserligen "men då är det Kristina som är här" men jag tog för givet att hon typ skulle ha semester eller något då. Inte att hon skulle sluta utan att berätta det. Jag gillade Birgitta och hon kändes bra och trygg så lite tråkigt känns det. Denna Kristina verkade i och för sig också väldigt bra (kanske lite bättre till och med) men hon är egentligen pensionerad och har bara hoppat in som vikarie i väntan på ersättare. Det betyder att vi ju kommer få byta en gång till. Lite hattigt tycker jag allt att det blir och det är ju en viss trygghet med samma person som följer barnet från nyfödd till skolåldern men det kanske är en utopi.
Slutsatserna av dagens besök blev hur som helst att torsken nu ska behandlas med bikarbonatblandning, gegget i ögat är bara att tvätta vidare och man bör vänta med babysimmet tills han är 16 veckor så att lungorna är tillräckligt mogna. Och så måste vi se till att Alvin ligger på sin högra sida på huvudet så att han blir lite rakare. Förstår inte riktigt hur det ska gå till, det är inte så att han ligger på vänster nu utan oftats rakt men det behöver lite tryck på höger. Det får vi jobba lite med så att han blir rund och fin (fast fin är han ju redan). Tyvärr glömde jag fråga om föräldragrupp. Det skulle komma igång efter jul sa Birgitta men sen har jag inte hört mer och kanske skippade hon att dra ihop en sådan om hon skulle sluta? Tycker i alla fall att det är hög tid, man vill väl ha lite utbyte av andra med jämngamla bebisar och han är ju redan 2½ månad. När brukar sådana börja? Är ni med i någon föräldragrupp eller mammagrupp eller vad det kan tänkas heta? Vi missade ju föräldrakursen eftersom barnmorskan anmälde oss till en alldeles för sent så Alvin hann födas så vi har verkligen ingen sådan kontakt som det är nu.

Publicerat: 2011-01-26 @ 16:26:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!