O helga natt!

En han helt fantastisk natt har vi haft. Igår kväll var fyllt av gnäll på grund av magknip och sen på grund av hunger (men det fattade korkade morsan inte då). Bestämde mig någon gång på morgonen igår för att natten skulle bli ett experiment för att få Alvin att åtminstone en liten del av natten sova i sin egen säng. Tror att vi väcker varandra väldigt mycket och lite mer sömn vore helt klart önskvärt åtminstone från min sida. Så straxt innan 1 (jag vet, vår dygnsrytm är galen) så tog jag upp den skrikande Alvin till övervåningen, gav honom flaska med ersättning 125 ml (resterande matningar på dygnet ammas han) och han tog nästan allt (därav faktum att skriket kom utav hunger trots att han ganska nyligen ammats). La honom i korgen som är hans (ditintills i princip oanvända) säng. P gav honom det sista i flaskan när han låg i korgen, ögonen var stora och vakna men han var helt lugn (hade preparerat sängen med ett av mig nyligen använt amningslinne så att det skulle lukta lite tryggt) och vi släckte lampan. Han småflaxade lite ett tag men somnade sen lugnt vid halv 2 och vaknade inte förens halv 6. Vilket rekord! Och så bra jag sov. Ammade och fick honom sen att somna om i korgen vid 6. Sen sov han i cirka 2 h till, ammandes och sen i ytterligare 2,5 h innan vi gick upp. Sista passet var dock på mig. Kände som glädje när jag gick ner för trappen imorse och insåg att jag faktiskt känner mig utsövd! En gång är ju ingen gång men tänk om detta skulle kunna vara starten på en trend....
Publicerat: 2011-01-03 @ 13:39:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!