Nyårsafton

Hur kommer det sig att nyårsdagen alltid är en seg dag vad man än gjorde på nyårsafton? Känner mig nästan bakis fast jag som ammande bilchaufför inte drack en droppe alkohol. Lite orättvist tycker jag men jag möter det genom att tillbringa dagen i sängen. Så här ligger vi hela lilla familjen och slöar och myser precis som man ska. Alvin skötte sig prima igår, sov sött under middagen men var med på sitt första 12-slag och satt i bärselen på min mage innanför min jacka och lyssnade på fyrverkerierna. En mycket lyckad nyårsafton tycker jag. Bilresan hem var jobbig, hade snöat säkert minst 20 cm och det var galet mycket snö på sina ställen men hem kom vi även om lampan inte släcktes förens halv 5 (efter amning, lite egen nattamat och sen flaska). Kan i och för sig vara den sena god natt-timmen igår som ledde till att dagen är så seg.

Alvin var stiligast av alla igår. Julklapps-smokingen var på och han charmade alla totalt. Är ju egentligen lite emot att klä ut sina barn men detta var faktiskt fint (tycker i alla fall hans mor).

Publicerat: 2011-01-01 @ 16:39:08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!