Magdroppar hit, magdroppar skit

Blidde dåligt med text även idag. Mamma/mormor kom på besök hela eftermiddagen och eftesom våra dagar inte börjar förens vid lunch ungefär så blev det så.

Tänkte idag att jag skulle testa och ge Alvin sempers magdroppar. Han kämpar ju en del med sin lilla mage och minifom funkade inte alls (eller jag märkte i alla fall ingen skillnad) och alla tipsar över allt om sempers droppar. Så jag gav honom 5 droppar innan amningen vid 11. Det kommer jag ALDRIG göra om. Han började kräkas medans han fortfarande ammade. Först trodde jag att det var lite som det ibland blir med flaskan. Att han fått i sig för mycket för snabbt och att överskottet kom upp men detta var verkligen inte bara överskottet. Han kräktes upp nästan allt han fått i sig (och mest landade det på mig och soffan) och sen när jag senare la honom på skötbordet kräktes han lite till. Det var inget som varit nere i magen utan det han precis ätit. Allt annat som vanligt så jag kan inte härleda detta till något annat än dropparna. Och sen har han varit lite gnällig under eftermiddagen. Turligt nog var ju som sagt mormor på besök och hon skämmer mer än gärna bort honom med att låta honom ligga i knät hela tiden så det gick ok ändå. Bra att hon kunde ta Alvin också så att jag fick duscha i lugn och ro och sen hjälptes vi åt att bada Alvin också. På det hela alltså en bra dag men aldrig mera Sempers magdroppar.
Publicerat: 2011-01-14 @ 19:06:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!