Godkänd

Jo, jag hann faktiskt. Hann till och med tanka på vägen (var ganska mycket en nödvändighet för att komma fram).

För det första kan jag glatt meddela att min kropp blev godkänd på efterkontrollen. Tydligen har jag återhämtat mig som jag borde och allt såg bra ut. Själv känner jag ju dock att det är en bit kvar till det normala vad gäller flera saker men känns ju i alla fall bra att inget var fel. Så pratade vi igenom förlossningen och sammanfattningsvis så konstaterade min barnmorska att den på det stora hela verkat vara en postiv upplevelse. Så känner jag med och det får mig osökt att tänka på att jag ju utlovat sista delen i förlossningsberättelsen. Jag lovar den kommer. Kanske redan idag. Nästan klart.

För det andra kan jag konstatera att vagnen var ett bra inköp. Så¨enkelt att klicka på bilstolen på den istället för att bära från parkeringen. Mycket nöjd och chassit bor numera i bilen för att alltid vara redo. Är ju bara då jag kommer använda den. Resterande tid är den vanliga vagnen bättre.

Nu sover Alvin och jag ska faktiskt återigen testa hjärncellerna och hjälpa till med lite bokslut på jobbet (fast hemifrån så klart). Så skönt att inte jobba under årsbokslutet. Pratade med min kollega precis, hon har jobbat 110 h förra veckan. 110 h delat på 7 dagar blir nästan 16 h per dygn och det dessutom i 7 dagar i streck. Så hade jag det också i januari förra året. Så skönt att slippa. Då är detta 100 gånger bättre. Vara hemma och mysa med världens bästa son och sen, lite då och då, mellan amningar och böljbyte kan man hoppa in och göra en insats. Får dels känna att jag kan annat än amma, fortfarande vara lite ekomen Julia och sen är det ju bra för den egna ekonomin och så blir alla så tacksamma för att man hjälper till. Aldrig har min chef tackat mig så mycket för en så liten insats.
Publicerat: 2011-01-10 @ 15:19:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!