Dagens

Har varit lite dålig bloggaktivitet från min sida idag. Älsklingen är ledig torsdag-söndag denna vecka och då passar jag på att umgås med honom istället för med datorn. Fast just nu sitter vi i soffan med varsinn dator i knät (vilken kärlek). Som vanligt har dagen dock gått väldigt snabbt. Vi hann inte mycket mer än gå upp, gå på långprmenad med hund, barn, vagn och varandra innan det var mörkt. Hämtade bland annat ut paket med sådan där bok man fyller i första året. Känns dock som om vi är lite sent ute, dels ska man fylla i graviditetsgrejer och datum för första sparkarna och sånt samt datum med Alvins första leende med mera. Måste tyvärr erkänna att här har vi varit lite dåliga föräldrar och inte antecknat sådant. Alltså jag vet ju kanske på ett ungefär men hur kul är det att fylla i det. Typ "mitt första leende: kom ungefär cirka någon gång i december". Måste genast uppdatera allt jag kan i boken och sen fortsätta fylla i med allt nytt. Mina föräldrar var duktiga föräldrar och skrev ner allt sådant och det är ju faktiskt ganska kul att läsa så här i efterhand. Speciellt efter att man själv blev gravid och mamma (fast just mamma och gravid lär ju i och för sig Alvin aldrig bli om inte den tekniska utvecklingen går väldigt mycket framåt/åt konstigt håll de närmsta 20 åren).

Efter promenaden blev det lite slapp i soffan och sen middag hos svärföräldrarna. Han kan verkligen charma alla vår älskade unge. Kanske inte så konstigt att farmor och farfar blir glada av att se honom men jag blir ju så klart stolt för varenda leende han fyrar av (se där, det kan man bli fast man inte vet när det första kom). Lite tråkig upptäkt gjorde vi dock på resan hem. Min nya bil som levererades dagen innan förlossningen men som först nu har fått vinterdäck och går att köra (eftersom den blev insnöad på vår uppfart ungefär i samband med att vi kom hem från BB har den inte gått att få ut förens nu då snön i några dagar bestämde sig för att smälta bort litegrann) visade sig dra mer än 2 liter diesel per mil. Det är en nästan ny bil som borde dra typ 0,6 (enligt P, jag kan inte riktigt uttala mig i frågan). Nu åker jag ju inte så många mil direkt så det blir ju inte så farligt i pengar men lite lurade känner vi oss allt. Och just det, sa jag att älsklingen är bilförsäljare....

Publicerat: 2011-01-20 @ 23:03:22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!