Babysimma

Jag vill börja på babysim med Alvin. Jag skulle gärna göra det nu på en gång men följande kriterier måste vara uppfyllda:
Väga över 4 kg: check!
Navel helt läkt: check!
Äldre än 12 veckor: nope

Tänkte att 3 veckor är väl ok att vänta, det går ju snabbt för här bara flyger tiden förbi. Sen läste jag lite mer i det finstilta "12 veckor efter beräknat förlossningsdatum". What? Då måste vi ju vänta i 7 veckor, men varför? Han är ju liten men över de 4 och beter sig ju som en 2 månaders och inte som en 1 månaders så varför? Tänkte först att man kan väl mygla och bara säga hur gammal han är och inte nämna att han borde varit en månad yngre (känns ju helt sjukt att säga så) men smarta älsklingen sa då att det ju troligen är för Alvins säkerhet som regeln finns och att det nog är dumt att ljuga. Och ja, där har han ju rätt (som så ofta annars). Måste i alla fall ta reda på varför regeln finns och har alla babysim den regeln? Vet ni varför det är viktigt? Jag vill ju plaska snarast och det är jag övertygad om att även Alvin vill.

Publicerat: 2011-01-15 @ 12:07:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!