Babyshopping

Lyckades packa in oss i bilen och få ut bilen från tomten och ta oss till babyland för inköp av babygym och så blev det en amningströja till mig också. Kunde inte låta bli när det var halva priset. Gymet tänkte jag att Alvin kan få inviga så snart älsklingen kommit hem från jobbet. Ska dokumentera det hela så får ni både se hur fint gymet är samt om det kan tänkas bli succé hos Alvin.

Tittade även på vagnar när jag ändå var där. Vi har en Emmaljunga Citycross som funkar utmärkt (bara det är någorlunda plogat) men oftast om jag ska handla något måste jag ta bilen och att bära Alvin i bilstolen är för tungt. Man kan köpa till en adapter så passar bilstolen på vagnen men känns omständigt att plocka isär vagnen för det. Då kan jag nog lika gärna lägga över honom direkt i vagnen. Det stora problemet, eller problem och problem, det som känns besvärligt och omständigt är dock att få ut vagnen från huset till bilen (låter fjantigt men mängden snö är enorm), fälla ihop den (jag har försökt hemma men aldrig lyckats) och få in den i bilen och sen ut ur bil, fälla upp och i med Alvin eller adapter och bilstol. Funderar därför på att investera i en Britax-vagn som man enkelt kan fästa på bilstolen i och ihopfälld tog den nästan ingen plats alls och då kan den ju ligga i bilen och alltid vara redo. Nackdelen är dock att bilstolen ska han enligt hon i affären kunna ha till cirka 8 månader. Eftersom han snarare är liten som en 2 veckors än en 7 veckors så antar jag att det kanske kan bli 9 månader till och med. Efter det funkar vagnen som sittvagn vilket han ju är redo för då men den är bara framåtvämd och jag är lite emot att ha små barn framåtvända och inte mot den som kör. Men hur länge är det bäst att de åker så att de ser mamma/pappa? Vagnen kostar 2000 kr och känns som ett bra komplement då den ju är smidigare att köra än Citycrossen och borde vara perfekt för mina små shoppingturer (vet att han inte får sitta för länge i bilstolen men så länge brukar jag faktiskt inte shoppa) och om den sen kan funka som sittvagn så känns det inte så dyrt. Någon som har erfarenhet?
Publicerat: 2011-01-03 @ 18:01:41


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!