Äntligen lite ordning

Skohyllan är på plats och hallmöblemanget är nu komplett. Äntligen! Det tog bara drygt 8 månader.

Gjorde även lite annan nytta idag. Inget som väntat lika länge som hallen men ända sen Alvin föddes har vi haft som ett litet presentbord på öppna spisen med alla blommor och kort han fått. Och en del skräp. Blommorna har av naturliga skäl varit döda ett tag nu och det har sett allmänt stökigt ut. Har väntat på att köpa mig en pärm av något slag att sätta in allt i och spara men det har inte blivit av att jag köpt en plastficka att lägga det i så det har fått vänta. Insåg dock att det är lite tragiskt att hela projektet ska falla på att jag inte köpt en plastficka så nu har jag lagt det som är smått i en liten svart kartong (till exempel armbanden från BB och lilla kortet med hans vikt och så som man fick direkt efter födseln) och sen har jag lagt denna kartong tillsammans med alla grattiskort i en liten fin presentpåse. Detta är inte deras slutliga plats men det är ju i alla fall ett steg i rätt riktning och känner jag mig själv rätt kan det bli en rätt lång paus för sakerna i just denna påse. Och alla vissna blommor ligger nu i soptunnan (snart i alla fall, än så länge ligger soppåsen innanför dörren i hallen men jag hoppas att den hamnar i soptunnan så snart älsklingen kommer hem).

Nu ser i alla fall sprisen som ny ut och det ser helt plötsligt så luftigt ut i vardagsrummet. Vad lite kan göra mycket...
Publicerat: 2011-01-24 @ 18:35:21


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh vad härligt med öppenspis! GÅr det att elda i den? För vissa har ju dom bara som prydnad typ. Det är mitt krav när vi kollar hus, det är att de ska ha öppen spis!



Ja, dom vill komma upp de små liven! Det är mycket roligare för dom tror jag, dom blir lite mer med!



Visst greppar hon den själv! Det gjorde hon första gången på sin 2 månadersdag! (Superstolt blev jag! Var tvungen å ringa min syrra å fråga om det var möjligt. Hennes svar var klockrent: Håller hon den? å jag svara "ja", å så svarade hon: Då kan hon greppa! rätt logiskt) Men nu sträcker hon sig å tar tag i den själv å sådär. Allt går till munnen också. Idag fick hon tag i hundens svans å fick den i munnen... det var ingen höjdare... hahah!



Tacosen var riktigt goda! Hoppas att du fick en riktigt härlig kväll också! Hur sover Alvin på nätterna, strecksover han eller är det något mål mat på natten?



Kram kram!

2011-01-24 - 22:45:50 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!