2+2+2+2=8...

I natt var tyvärr inte den bästa av nätter men känner mig ändå ok idag. Lyckades nog totalt sova typ 8 h (på 11 h i sängen) men detta uppdelat i som mest 2 timmars pass och det sliter att aldrig få sova en längre sammanhållande period. Dessutom var 2 h med Alvin liggandes på min mage för att han skulle sova överhuvudtaget och då blir min sömn lite lidande. De sista 1,5 timmarna sov han på min arm, inte heller optimalt. Har ganska ont i nacken, axlarna och ryggen idag. Tror att gnyendet i natt berodde på hög aktivitet i Alvins mage samt på att han är ganska täppt i näsan. Älsklingen smög i alla fall upp så tyst imorse att jag inte ens märkte det (tror aldrig det har hänt förut) och därför var jag helt förvirrad när jag vaknade och han var borta. Men det var ju skönt så klart att inte bli väckt när Alvin för en gångs skull sov lite. Fast nu saknar jag ju god-morgonpussen förstås, får ta igen det ikväll. Natten bjöd dock även på ett stort framsteg. Tack vare att amningsnappen snart är helt bortvänjd (behövs ibland när bröstet är för stort och Alvin för panikhungrig eller för att skydda mina köttiga sår på vänster tutte) så funkar det nu utmärkt att amma liggandes. Fick aldrig till det med nappen och det är helt klart en fördel att inte behöva resa sig och tända lampan när det är matdags.

Alvin har för ungefär en timme sen fått ut det han kämpade med i natt (tänk att han ligger och trycker i typ 12 h stackarn) och nu kan jag tycka att han borde vara trött för han sov säkerligen ännu mindre än mig i natt och vid 3 är det matdags för att vi ska komma iväg ordentligt till BVC. Skulle vara önskvärt att han sov fram tills dess men han verkar inte riktigt lika inne på den linjen.

Galet hur detta har blivit en blogg som på slaviskt vis berättar om Alvins (och till viss del även mina) sov-, mat- och bajsframsteg. Haha, man blir allt bra knäpp som förälder.
Publicerat: 2011-01-11 @ 13:26:19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!