Nya äventyr

Nya sängen får helt klart godkänt. Han sov precis som vanligt i den och det är ju lättare att komma åt att stoppa in en napp som smitit utan att resa sig nu (vi har tagit bort ena långtsidan så den står perfekt mot vår säng). Dock är specialkudden som Alvin sover med för att få rätsida på huvudformen lite lurig ibland och ena gången i natt när han grät så låg han med ena hårda delen i sin armhåla. Verkade inte vidare bekvämt och så hade det nog aldrig kunnat bli i korgen där hans utrymme att röra sig var mer begränsat. På det stora hela är vi i alla fall nöjda med bytet.

Idag har vi varit och ätit lunch med några gamla kollegor. Det var ett äventyr vill jag lova. För det första så var det första gången jag och Alvin var inne i den stora staden. Jag var superorolig för resan dit eller snarare parkeringen men med p-hus (visserligen dyrare än själva lunchen) så var det ingen fara. Sen väntade nästa utmaning. Lunch bland sånna som jobbar på en fin restaurang. Barnvagnen fick parkeras vid dörren och Alvin sitta i knät hela lunchen. Jag fick hjälp att skära min kyckling (och då känner man ju sig inte så lite dum) och sen gick det utmärkt att äta med en hand. Och Alvin gnydde bara till någon enstaka gång och visade sig nästan hela tiden från sin allra bästa sida. Men lite nervöst var det, var orolig att han skulle skrika eller vilja ha mat eller så (och detta var verkligen inte ett ställe där ofentlig amning kändes välkommet) men det funkade. Tyvärr innebar ju detta dock att han inte kunde sova sin vanliga eftermiddags sömn (bortsett från den korta stunden i bilen) och jag har numera en väldigt övertrött och inte så glad kille här hemma. Eller just nu sover han faktiskt men hitintills har det bara blivit små powernaps på typ 10 minuter så får se hur länge det varar denna gång. Tror jag ska passa på att få i mig lite mat medan han sover.

Publicerat: 2011-02-16 @ 19:56:28


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!