Prat om väder

Nyss hemkommen från hundpromenad. Hela villaområdet är som en skridskobana. Förut var det isigt, nu är det helt galet halt. Vet att jag klagat en del på snön (fast egentligen gillar jag snö, lite jobbigt med barnvagnen bara) men en sak kan man konstatera: den lyste upp rätt bra. Det är så väldigt mörkt ute nu. Snö kanske inte är så dumt ändå? Och om jag ska fortsätta på pensionärsbanan och klaga på vädret så kan jag meddela att vår grind har frusit fast. Lyckligtvis i öppet läge. Annars hade vi ju varit fast här inne. Men ändå. Man vill ju kunna stänga om sig.

Blev inget bad förut, blev lite stressigt så tog med mig Alvin in i duschen istället. Någon kväll i lugn och ro ska vi nog testa badkaret dock. Men jag är lite orolig att det ska ske utsläpp i vattnet. Har gjort det då  och då i baljan men det är ju enkelt bytt. Har man fyllt upp ett helt badkar är det ju en annan sak och framför allt är det ju en annan sak om man själv sitter i vattnet...

För övrigt måste jag bara berätta att Alvin blir roligare och roligare för varje dag. Han snackar som tusan, skrattar titt som tätt och är så med. Och händerna ska vara med överallt. Och så äter han hur mycket som helst så snart är han väl stor nog att börja på dagis. Eller inte. Men han har i alla fall snart vuxit ur sin sovkorg. Och tydligen måste det som stoppas in också ut. Dags för blöjbyte. God natt!

Publicerat: 2011-02-06 @ 23:28:19


1 kommentarer
Postat av: Therese

Man har verkligen blivit mycket mer uppmärksam på väderförhållandena sedan man fick barn tycker jag. Numera betyder is och snövallar att man knappt kommer fram med barnvagnen. Får helt enkelt hoppas på tidig vår i år! =)

Vi köpte matstolen "antilop" med tillhörande bricka. Har hört att den ska vara väldigt prisvärd och dessutomn smidig. Tror också att det inte dröjer allt för länge innan Molly kan sitta i den, bara man pallar upp med kuddar. Tänk så bra att hon sedan kan sitta med när vi äter.



Ha en skön måndag! Kram

2011-02-07 - 12:05:01 | URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!