Positiv uppåtgående spiral?

Så. Nu är den på plats. En liten elak kopparspiral som just nu ger mig ganska kraftig värk som känns som typ mensvärk. Sist jag försökte med spiral förra hösten gjorde den så här ont i 2 månader. Sen gav jag upp. Och sen kom graviditetsbeskedet. Nu har jag ju fött barn och då ska det förhoppningsvis inte göra så ont. Håll tummarna för att det bara är nu i början det gör ont och att det funkar bra sen. Inte riktigt dags för Alvin att bli storebror ännu och något direkt alternativ till spiralen ser jag inte.

I natt gick det drygt 6 timmar mellan sista matningen vid midnatt och första nattmatningen. Nytt rekord! Tyvärr var det inte sömn hela tiden däremellan men ett klart steg framåt på vägen! Om det är lika i natt tycker jag vi kallar det rutin och bestämmer att jag fortsättningsvis ska få minst 6 timmar sömn i streck varje natt. Och nu bara för att jag skriver detta blir det jinxat och jag kommer inte sova en blund. Det kanske jag inte kommer hur som helst i och för sig. Fy fasiken vad ont det gör i magen nu. Men det är ju ett par timmar kvar till läggdags i alla fall.

Imorgon ska vi på begravning. Min farmors syster. Undrar om Alvin kommer att vara lugn i kyrkan? Och vad ska jag ha på mig? Och kommer jag att ha så här ont då? Och borde jag inte tänka mer på Ninni än på alla världsliga små problem som kan tänkas dyka upp i och med hennes begravning?

Publicerat: 2011-02-17 @ 15:39:38


1 kommentarer
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Åh fy vad det låter jobbigt, både med spiralen å med begravningen. Jg totalvägrar spiral! Jag är väldig emot allt som vi kvinnor ska utsättas för, för att inte bli gravida. När tusan ska de sticka in en spiral i mannens... banan undrar jag! Eller när ska dom få spermiedödande piller?? Vi lever på 2000 talet å ändå har det inte hänt ett skvatt på den fronten!! Skrämmande!



Hur känns det att låta Alvin sova i spjälsäbg inatt då? Ett stort steg ;)



Nu ska jag kolla på sweet home Alabama! ;) sött å romantiskt på kvällskvisten!



(om det ser konstigt ut så är det för att jag skriver med iPhonen å den e lite konstig när jag kommenterar sä jag ser inte vad jag skriver)



Kram!

2011-02-17 - 21:08:41 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!