Om hur man kan somna

Tänkte på en sak igår kväll när det var dags för Alvin att sova. När man lägger ner honom i sin säng/babykorg så skriker han sällan. Han somnar dock inte alltid på direkten. Istället ligger han tyst för sig själv och flaxar med armarna. Helt frenetiskt. Då och då smakar han lite på handen och sen fortsätter han. Han verkar ganska nöjd med det och till slut somnar han nästan alltid av sig själv. Ibland låter det dock lite (tror faktiskt att det är vinddraget från de flaxande armarna som svischar i luften som låter) och då måste ju jag, den oroliga mamman, så klart titta till honom för att se att allt står rätt till. Annars kan ju jag omöjligt somna. Hur som, efter att ha tittat ner i korgen igår när han låg där och flaxade slog det mig att det är ett väldigt udda sätt att somna på. Tänk om även jag och älsklingen (och alla andra vuxna) när det ska sovas la sig och flaxade febrilt med armarna rakt upp i typ 10 minuter för att sen mitt i ett flax slappna av fullständigt och somna. Liksom för att göra av med alla tänkbar energi så att det sen inte ska finnas något alternativ än att sova. Och till råga på allt ligger bebisarna i sängen med gosedjur i storlek som de själva och ska försöka somna. Skulle du kunna somna med ett gosedjur i din egen size bredvid dig?

Publicerat: 2011-02-03 @ 10:26:49


1 kommentarer
Postat av: Ida & Jouline

Hahaha exakt så gör Jouline. hihi roligt att han gör likadant =)

2011-02-03 - 14:08:10 | URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!