Lokala pizzerian

Revolutionerande saker har skett idag. Det var inte mer sömn än vanligt, det var garanterat kallare än vanligt ute, lunchen med Ylva var trevlig som vanligt (fast denna gång var det jag som var mammaledig och kom till hennes jobb och åt, tidigare har det varit tvärtom), hunden vill konstant ut som vanligt och Alvin har varit söt som vanligt. Det som har gjort denna dag speciell är att jag och älsklingen för första gången på månader har varit ute och ätit själva. Utan att prata bajs och annat barnrelaterat. Utan att en av oss måste sitta och gunga Alvin och ha ett finger på nappen så att den inte ska ramla ut. Mina föräldrar kom hit och hängde med Alvin medans jag och älsklingen firade alla hjärtans dag på den lokala pizzerian. Menyerna uppkopierade på lite ljusblått A4-papper erbjöd pizza, pasta eller grillbiff så vi lyxade till det med grillbiffen och till det ett glas vitt vin. När vi beställde frågade pizzabagaren om vi ville ta med. Haha, de kan inte vara vana vid sittande gäster där. Men det var liksom inte huvudsaken. Huvudsaken var att vi fick vara bara vi och inte bara vara föräldrar. Hade det inte varit 15 minusgrader ute hade vi kanske kunnat bege oss aningen längre och fått smaka på aningen mer gastronomisk mat men detta räckte alldeles utmärkt! Och när vi kom hem knappt 2 timmar senare var det extra mysigt att få träffa Alvin igen och han hade skött sig exemplariskt och inte skrämt de stolta barnvakerna. Skönt att ha detta första tillfälle avklaret och det var nog allra mest stort för mig.

Och så hände det så klart en sak till idag. Älsklingen hade beställt blombud med stora fina röda rosor (och plötsligt kändes chokladhjärtana jag överaskat honom med ganska fjuttiga). Och jag blev väldigt glad, överaskad och rörd. Alla hjärtans dag är ju allt en bra trevlig dag...

Publicerat: 2011-02-14 @ 22:38:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!