Hög tid för lunch kanske

I takt med att kroppen återgår till det normala så utvecklas och växer Alvin. Han har som sagt nästan vuxit ur sin sovkorg. Idag åker vi därför till mina föräldrar och hämtar hem min och mina bröders gamla spjälsäng. Har redan en spjälsäng i Alvins rum som han då och då sover i på dagarna (oftast ligger han dock mest och kollar på den snurrande mobilen). Behöver dock en till i sovrummet som ju är på övervåningen (eller som i ärlighetens namn är hela övervåningen), vill så klart ha honom nära (och framför allt på samma våningsplan) nattetid. Dagtid vill jag dock också gärna ha honom nära och då är ju jag av naturliga skäl inte i sovrummet. Därför behöver vi 2 och då borde den gamla sängen från min uppväxt komma väl till pass. Och så får ju morföräldrarna pussa lite på sitt barnbarn och det är ju aldrig fel.

Att han växer innebär också att vi på torsdag ska på 2-månaderskontroll hos läkaren (fast Alvin blir 3 månader på söndag) och i samband med det får han också sitt 3-månaders vaccin. Det är jag lite rädd för. Nojjig man kan bli för det minsta när det kommer till sitt barn.

Nu ska jag hitta något att äta till lunch så att vi hinner äta innan vi ska på middagen. Som sagt, det är stressigt att vara ledig... Framför allt blir dagarna korta när man får ligga kvar i sängen för att snälla älsklingen tar upp den pigga sonen och låter den trötta mamman sova ostörd. Då blir det lite konstigt med maten och av outgrundlig anledning anpassar sig inte resten av världen till min dygnsrytm.

Publicerat: 2011-02-07 @ 14:21:21


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!