Elaka händer

Dagarna bara rusar förbi på något konstigt vis och nu är det hög tid att hoppa ner i sängen igen. Ska vara på amningsmottagningen för att kolla svampen på brösten och i Alvins mun redan klockan 9:30 och i vanliga fall ligger jag helst i sängen vid den tiden. Och nu måste vi gå upp redan 7:30 för att hinna. Fattar inte riktigt hur det ska gå till men får väl sova (sömnen, sömnen, återigen sömnen i fokus) lite när vi kommer hem sen om jag är allt för trött. Hade ju hoppats slippa det där återbesöket men det är verkligen inte bra ännu och jag antar att det är bäst att få ordning på det så att amningen inte blir lidande hur ogärna jag än sitter och ammar inför en barnmorska som ska kontrollera att man gör rätt och att Alvin suger bra och allt sånt. Är övertygad om att problemen helt och hållet kommer sig av svampen och att det aldrig får chans att läka eftersom jag ammar så ofta.

Till något roligare: Alvin har sen någon vecka tillbaka upptäckt sina händer. Ständigt ska de in i munnen. Helst hela handen, och allra helst båda på en gång. Och det som inte får plats i munnen passar utmärkt att slå sig själv i ansiktet med. Ibland gör det lite ont och då är det lätt att fälla en tår för att någon varit så elak mot en och slagit en i ansiktet. Lite besvärligt är det ibland då händerna liksom slinker in i munnen innan bröstet eller flaskan och sen inte vill ut men det är ju inte så lätt i början. Igår hittade tummen in i munnen alldeles ensam, det var grejer det! Hur gott som helst att suga på, fast sen råkade den åka ut en kort sekund och efter det var det väldigt svårt att återställa ordningen. Hela handen försökte ta sig in och det var ju inte alls lika bra. Han blev så sur när han inte lyckades med tummen igen och skrek argt (på handen? på mig? på pappa? på munnen?). Så sött fast jag skäms ju lite för att säga att sonen är söt när han är arg. Vet ju själv hur extra arg jag blir då älsklingen skrattar åt mig när jag är sur över något litet fjantigt och nu gör jag likadant själv.

Nu ska jag i alla fall bära upp den redan sovande sonen till sängen och hoppas att han förblir sovande så att natten kan börja. God natter!


Publicerat: 2011-02-01 @ 23:24:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!