29 sekunder

Glömde ju en viktig sak. Jag har blivit inspirerad av Elinor till att börja träna lite här hemma. Eller så har jag blivit inspirerad av ren skräck när jag sett min mage i mina gamla kläder. Hur som helst. Träning it is. I väldigt lagom skala. Kör stenhårt på att den bästa träningen är den som blir av. Därför kör jag på i det lilla. Plankan. P tar tid och så hoppas jag öka på tiden lite varje dag. Det borde då betyda att jag ökat på musklerna lite. I övrigt får det bli hundpromenader. Idag klarade jag 29 sekunder. Tror på ganska mycket träningsvärk imorgon fast det låter ju sjukt när jag tänker på det. Skulle en halv minuts träning ge något? Men plankan är VERKLIGEN jobbig. Minns den med fasa från mina fotbollsår. Då fick man dock inte ge upp när man inte orkade mer utan då var det ju en given tid. Nu börjar jag lite mjukt men känner jag mig själv rätt kommer jag snart kräva att P ger mig en tid istället för att ta min tid. Ett litet irritationsmoment under min korta men effektiva träning var att hunden trodde jag lekte och kom och slickade mig i örat. Om jag bara lyckades undvika det så borde jag i alla fall klara lite mer imorgon.

Och jag lovar att jag inte kommer förvandla min blogg till en träningsblogg. 29 sekunder är ju trots allt en väldigt liten del av mitt dygn.

Publicerat: 2011-02-21 @ 21:27:49


2 kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

Jag ska bannemig också börja träna lite hemma tror jag, gym skrämmer mig. Huua. Blir uttråkad bara av tanken. ;)



Sv: TACK för din kommentar! Jag blir alltid glad när läsare lämnar små spår och det är allt för sällan. Kul att du läser!

resan går till Gran Canaria i en vecka med mannens familj, lite lagom sådär. Helst hade jag dragit till Thailand i en månad eller 4 ;)

Inte så orolig för Viggo, tror han kommer att älska värmen och att få bada - han är ju min son ;)

Flyget kan ju bli lite jobbigt men man får hoppas på att han är på gott humör.



Ha en bra dag!

2011-02-22 - 10:35:18 | URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Vad duktig du är!! 29 sek är 9 sek mer än jag klarade första gången! Det går rikigt snabbt o märka skillnad på magen. Jag skriver med iphonen så det får bli en kort kommentar! Nu ska jag glo vidare på mentalist! Sen blir det träning!



Kram!

2011-02-22 - 20:35:05 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!