Hårigt

En lite oväntad fysisk effekt av att få barn som jag kommit på först nu när det helt plötsligt börjat återgå till sitt normaltillstånd är mitt hår. Jag har alltid haft en del självlockar och beroende på tycke och smak har dessa gått att framhäva eller försöka dölja ganska bra med lite olika sorters mousse och gele. Under graviditeten blev håret nästan ännu krulligare än vanligt men sen när Alvin kom så bara försvann allt självfall och håret blev helt rakt. Tydligen har jag haft fullt upp med annat för jag märkte aldrig riktigt att det hände (men jag kan ju se det på kort att det är sedan november). Nu har det dock börjat locka sig igen, inte lika mycket som innan men sakteliga så. Antar att det har med hormoner att göra och kanske var det när jag slutade helamma som det började återgå till normala? Normala som egentligen inte alls är normalt jämfört med andra männsikors hår eftersom mitt normala hår står åt alla håll och lockar sig i varenda liten topp men vad jag är van vid i alla fall. Tänk om förändringen skulle kunna resultera i fortsatt självfall men under kontrollerade former. Drömma kan man ju...


Mitt hår som jag är van att se det. Risigt som tusan och med en hel del lockar.


Det finns tydligen inte en enda bild på bara mig efter det att Alvin föddes men här ser ni i alla fall någorlunda hur mitt hår har sett ut tills nu.

När vi ändå är inne på det där med hår. Alvins växer snabbt. Mitt på huvudet och precis bakom öronen. I övrigt växer det väldigt lite. Resultat: ganska skum frissa. Fjunigt som tusan är det också men det känns mer naturligt när det är alldeles nytt.



Publicerat: 2011-08-08 @ 17:34:14


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!