Nattinatti

Tror att jag måste jobba på mina egna nattningsrutiner också. Hur mycket jag än säger att jag ska gå och lägga mig tidigt så kommer jag aldrig i säng innan midnatt. Alvins nya nattningsrutiner innebär något tidigare mornar så det vore verkligen på sin plats om jag fick lite ordning på mig själv också. Ska också försöka få lite ordning på min tonåring till sambo. Inget barnarov här, i passet är han flera år äldre än mig, men mentalt är han faktiskt lite som en tonåring ibland. Typ nu. Sitter och slöar framför dator och TV halva nätterna och skulle om det inte vore en liten Alvin som klättrade och nöp på honom som en liten galning morgontid kunna sova fram till lunch. Han kan för övrigt sova sig igenom även den omilda behandlingen också om han vill men jag brukar uppmuntra Alvin tills hans far verkligen har vaknat (berätta inte för P att jag medvetet låter Alvin pilla ut ögonen på honom). Är det inte konstigt hur jag vaknar av minsta lilla suck och han inte vaknar trots att någon gallskriker honom i örat samtidigt som denne någon också hamrar på hans mage och boxar honom i bröstet? Och just av den anledningen borde jag verkligen gå och lägga mig tidigt. Jag vet ju att jag snart vaknar igen och det är ju bra ju mer jag hunnit sova innan dess. God natt.

Publicerat: 2011-08-15 @ 23:39:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!