I väntan på pizza

Har precis nattat en liten övertrött kille. En lite större (ok, ganska mycket större) kille är och köper pizza och det betyder att alldeles straxt kan helgen börja även här hemma hos oss. Inte för att helgen kräver pizza men just idag startar helgen så. Det regnar och är alldeles grått ute och det kanske till och med är läge för en liten brasa i öppna spisen. Gäller att passa på när filuren sover och inte håller till inne i den.

Idag har jag shoppat lite till söndagens möhippa och det mesta känns som att det är under kontroll. Hon som skrev att hon inte kan komma kan nu helt plötsligt komma (och hon hade faktiskt bra förklaringar och var beredd att betala så jag tar lite tillbaka mitt förra inlägg). Dock har nu en annan meddelat att hon är lite krasslig så hon inte kan komma. Jag skickade artigt men bestämt sms att hon ändå måste betala men har nu inte fått svar. Hon är sambo till en av brudgummens kompisar, alltså ingen nära vän till bruden varför jag lite starkt misstänker att hon kom på något mer lockande att göra. Shit vad jag inte tror det bästa om folk men är det inte så man ska vara? Misstänksam tills motsatsen bevisats? Jag kommer vara känd som lilla indrivaren på festen. Kan bli skoj.

Fy tusan vad hungrig jag är nu. Var är den stora killen med pizzorna?

Publicerat: 2011-08-19 @ 20:39:50


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Vad skönt att tjejen tog sitt förnuft till fånga, jobbigt med den "krassliga" bara.



Ja du, regn har vi haft det gott om här den sista veckan! Dock e ju jag en sån som gillar regn (älskar att ge mig ut med gummistövlar å regnkläder i skogen) men den senaste veckan har inte ens regnkläder hjälpt mot spöregnet! Du vet. Sånna dät åskskurar som kommer när det åskar? SÅ har det regnat timmar i sträck här... Inte ens hunden ville ut när det regnade så.



Då hade till och med jag velat sitta framför en brasa med varm chailatte å en bra bok! (teet äe faktiskt jämförbart med chailatten från espressohouse. Var tvungen å köpa hem lite igår för å jämföra). Nu ska jag göra lite gröt till min morgonpigga solstråle!



Ha en toppen dag!



Kram!

2011-08-21 - 06:16:30 | URL: http://theredishfox.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!