En arrangörs mardröm

Jo, just det. Vad tycker vi arrangörer om personer som 3 dagar innan möhippan skickar följande meddelande?

Hej Julia,
Jag ber om ursäkt för kort varsel, då jag tyvärr inte kommer att kunna medverka på söndag pga förhinder.
Hoppas att ni får det trevligt ändå! Vi ses på bröllopsfesten.
Mvh XX

Jo men det var ju det här med att planera och budgetera och övriga deltagare vill säker vara med och betala lite extra för att en annan person hoppar av när det inte går att avboka. Tro mig att jag varit tydlig att folk måste lämna definitivt besked och tro mig när jag säger att denna person väldigt klart och tydligt tackat ja. Borde inte denna någon då självmant skriva typ "självklart är jag ändå med och betalar min del". Borde jag behöva tigga om saken? Är det rätt att andra ska få stå för kalaset? Självklart inte, så nu har lilla elakingen i mig skickat ett mail och beklagat bortfallet och sen liksom skrivit så att det framgår att jag tar det för givet att hon kommer att betala. Hoppas det inte innebär några problem för jag vill ogärna bli osams med brudens kusin. Kanske bara jag som förutspått det värsta, hon kanske redan har skickat iväg betalningen till mitt konto. Och ingen skada skedd (bortsett från att mön nog gärna sett henne med). Kanske är det så...

Publicerat: 2011-08-18 @ 22:28:18


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åhhh sånt är så irriterande!!! Jag avskyr sånt, för helt plötsligt måste man styra om å greja, å för att inte tala om oron som drabbar en.. Nä usch hoppas verkligen att det är så som du skriver!



Vad härligt å höra om din mamma, tänk vad de små barnen kan göra för våra föräldrar egentligen.



Det där med att Alvin börjat låta som en asfalteringsmaskin var ju så roligt att läsa, jag kunde se det framför mig! Matilda ska också härmas hela tiden, haha men inte ngt så roligt som en asfalteringsmaskin! Haha när ni får gäster bara "Du Julia, vad är det för läte Alvin håller på med hela tiden?", "- Nä du vet det är en asfalteringsmaskin, hör du inte det?" hihihi...



Hoppas att du får en härlig helg, när e möhippan?



Kram!

2011-08-19 - 20:25:23 | URL: http://theredishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!