Dagen idag

Idag har jag och Alvin varit på veckans dejt med L och Isabelle. Barnen blir glada av att träffa varandra men ännu mer av att träffa den andras mamma. Ett besök på IKEA, en oplanerad shopping på MQ:s outlet i Kungens Kurva och lite annat mammahäng blidde det. Alvin har åkt vagnen bak-och-fram och krupit på golv på alla möjliga ställen och både han och Isabelle har charmat varenda kotte vi mött. Fick användning för den lösa selen jag köpt. Alvin har aldrig velat sitta tillbakalutad i vagnen. Tills alldeles nyss har man kunnat ha honom fastsatt bara med midje-/grenbandet och då har han kunnat luta sig som han vill ändå. Nu är han för vild för att inte spänna fast överkroppen men de gånger då jag försökt använda selen i vagnen har han blivit helt galen eftersom han då måste sitta med ryggen mot ryggstödet. Med den lösa selen sitter han fast men kan ändå röra sig. Perfekt! Och nya favoritpositionen är i krypställning (vagnen i liggläge, suflett nerfälld) så att han liksom ser allt och liksom kan låtsas att han själv kör eller något sådant.

När vi kom hem hade jag en vild bebis som ville vara överallt (som vanligt) men det är ju ganska förståeligt efter flera timmars shopping. Själv var jag mest trött och ville slappa i soffan men det var bara att slå sig ner på lekmattan och hänga på.

Det pågår ett litet projekt här hemma. Fixa sömnen är målet och i det ingår nya nattningsrutiner och no more nattamning. Vi har bara kört i några nätter ännu men det har än så länge gått ganska så bra. Med tanke på hur pissiga nätterna varit så kunde det faktiskt i princip inte bli värre vilket gjort mig laddad även för lite motgångar. Nu jinxar jag det ju när jag skriver så vi får se hur jag säger om ett par dagar igen.

Imorgon ska jag sparka boll igen. Jag är så klart i toppform och känner mig väldigt laddad. Eller inte.


Ett stycke energiknippe.

Publicerat: 2011-08-15 @ 22:05:04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!