Verandahäng

Vilken dag vi haft. Först babysim och det var en ny mycket bättre instruktör men tyvärr var hon bara vikarie. Alvin fick dyka och balansträna i en badring och så "simmade" han ganska länge. Sprattlade med benen och kroppen och var alldeles till sig. Efteråt var Alvin som alla andra bebisar och inte alls lika trött och grinig som han varit tidigare. Vet inte om det är att han blivit äldre eller att han vant sig vid simningen. När vi var duschade och klara promenerade vi hem till oss och lagade en enkel pastalunch och jag och L satt i solen på vernadan och åt medans barnen sov. Sen fikade vi. Isabelle sov jättelänge, och Alvin lekte med oss ute. Lite ombytta roller då det alltid brukar vara Alvin som sover. Kul att L fick se lite av hans charm. Vädret var så fantastiskt, vindstilla och oftast sol och vi hade det hur skönt som helst där ute i flera timmar. Älskar vårt hus och vår veranda nu när det börjar bli varmt. Invigt vårjackan har jag också gjort idag. Nu är det väl vår på riktigt, det kan väl inte komma mer snö? Kanske konstig fråga men jag blir så knäckt om det sker... P rapporterar dock att det ska vara 17 grader på måndag. Det låter ju väldigt lovande. Det enda negativa är väl dock att man snart får säga hej till all pollen och den och jag kommer inte jättebra överens. Man kan visst inte få allt i livet.

Efter dagens eskapader och hårdträning för Alvin (först simningen, sen allt bus ute på verandan och sen en lång stund ï babygymet) så ligger han nu däckad i sin pappas knä. Vet inte riktigt om det är magen eller någon form av träningsvärk som stör honom men då och då blir han spänd som en båge och väldigt missnöjd. Hoppas dock att han kommit till ro nu efter 1,5 dl ersättning. Ammat har jag gjort typ varannan timme hela eftermiddagen, han äter som en häst min älsklingsunge.



Nybadad älsklingsunge.

Publicerat: 2011-04-14 @ 20:41:35


1 kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Anton

Blev det några biljetter till winnerbäck? :)

Äntligen fredag :)

Vad ska ni göra för skoj idag och i helgen?



Ha en bra dag!

2011-04-15 - 07:39:15 | URL: http://lillapindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!