Vår helg

Vilken vårig helg. Igår grillpremiär (mums). Idag var min ena bror här och monterade ihop hamocken vi fått ärva från dem. Hur bra som helst blev det och nu har Alvin varit utomhus på riktigt för första gången någonsin. Tidigare i hans liv har det ju alltid varit så kallt att han fått ligga nerbäddad i vagnen. Nu har han suttit upp och sett ljuset. Dock verkade han mest konfunderad. Han har också fått 2 nya fina böcker av min bror och flickvän. En tjock som man kan tugga på och en i tyg med liten rem som man kan spänna fast i vagn eller stol eller annat så kanske man slipper plocka upp den från golvet hundrafemtioelva gånger om dagen. Den lille bortskämde tackar så mycket.

I helgen tror jag också att Alvin upptäckt hunden på riktigt för första gången, han verkligen tittar efter honom, greppar efter honom och låter honom nosa och slicka på händerna. Häftigt men hunden verkar inte riktigt fatta han heller vad det är för en filur som ligger och krälar på golvet.

Imorgon är jag rädd att det inte blir lika glada miner då det är dags för vaccin men vi måste nog ändå fira lite. Imorgon har vi vetat om Alvin i exakt ett år. Vilken vändning livet kan ta på ett år. Och inte kunde man ana då hur fantastiskt det skulle bli och att det var just världens bästa bebis som låg där inne i min mage och överaskade oss.



Redo för promenad i fredags.

Publicerat: 2011-04-10 @ 20:19:04


2 kommentarer
Postat av: Liza - Mamma till Joline

Grattis på ett års dagen !

Ja visst är de galet hur mycke livet förändrades efter plusset ..



Kram på er

2011-04-11 - 11:11:03 | URL: http://lizagood.blogg.se/
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Vad gott det lät med grillat! Hoppas att vaccinationen idag går bra! Kram

2011-04-11 - 12:57:36 | URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!