Längre dag

Det är så skönt ute att om det inte vore för att Alvin behöver in för mat och blöja då och då så skulle jag nog kunna fastna på verandan. Idag fick vi ställa klockan och gå upp tidigt (med våra mått mätt) allihopa. Hunden skulle till frissan för trimning. Medans han blev ryckt åkte vi och fikade hos svärföräldrarna som glatt lekte med glad Alvin. Sen hämtade vi ut vovven som nu ser ut som en valp igen och åkte hem till vår älskade veranda. Nu kan ju hunden springa fritt eftesom vi lappat och lagat staket men han är inte som andra hundar utan letar upp en solig plats och lägger sig och lapar sol istället för att leka. Sen har vi mest hängt där. Och laddat lite inför imorgon. Min mamma fyller 60 så det är öppet hus hos dem och vi ska åka dit direkt när vi vaknar för att hjälpa till med bord och sådant. Hoppas på samma fina väder imorgon, då blir det utomhuskalas.

En sak har jag noterat, man får väldigt mycket mer gjort (även om det bara är lata grejjer) om man går upp i tid. Med i tid menar jag att klockan stod på 8:30, vissa dagar kan vi komma upp först vid 10 och sen kan klockan lugnt hinna bli 11 innan vi ätit frukost är redo för dag. Imorse satt vi i bilen halv 10. Det är ju bra med sovmorgon ibland men några dagar kan gärna vara som denna så att man upplever lite mer av dagen!

Om jag hade sladden skulle jag visa er en bild på mitt verandahäng som jag tog idag. Hade det så skönt i hamocken och blottade till och med de lurviga benen. Först hade jag jeans men det blev så hett att det kändes som att jag blev friterad, och när jag tog av dem var jag nästan det. Eller i alla fall helt rödflammig. Tycker dock att det är lite knepigt med Alvin ute, hur mycket kläder ska han ha? Och hur skyddar man honom mot solen bäst? Ser ju att många köpt solglasögon till sina små, det är så klart väldigt snyggt men är det ett måste även ur solskyddssynpunkt? Och hur tusan får ni dem att sitta kvar? Misstänker starkt att Alvin skulle göra sitt bästa för att slita av dem så snart det sattes på...


Verandan som den såg ut efter pimpning förra året.

Publicerat: 2011-04-18 @ 17:36:19


4 kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Anton

gillar verandan :)



Jag har köpt biljetter, men nu insåg vi att min sambo inte ens är i sverige då :/ Så nu har jag ingen att gå med. Antingen letar jag upp nån som vill följa med mig eller så säljer jag biljetterna. Gissa om jag blev sur på sambon :P

2011-04-18 - 19:52:32 | URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: Linda - Mamma till Anton

Ja fy för dom STORA djuren hihi.

Vet inte varför jag blivit så sjukt rädd för all smådjur...undra om det har med åldern att göra (?)

2011-04-18 - 19:58:55 | URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh jag vill också ha en veranda!!! Om du ger mig en veranda i födelsedagspresent så kan jag ge dig en iPhone? Hihi



Ja alltså hon låter dom faktiskt sitta! Helt grymma! Vi köpte hennes på synsam, dom är helt suveräna, kan sitta åt vilket håll som helst å så har dom ett band som man sätter runt huvudet.



Vad gäller solen så har jag på Matilda en solkats. Sen får hon ju inte sitta i direkt solljus men en liten stund får hon allt vara med :) det är bra med vagnen, då kan man vända den från solen så får hon ändå skugga!



Stooooor kram!!

2011-04-19 - 09:18:36 | URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Tess

Ser jättemysigt ut!

Vi köpte solglasögon till Junie men jag trodde inte att de skulle få sitta kvar men det har de fått göra hittills, hon upptäckte ju att det var mycket behagligare ljus med dem på ;)

Vår babysitter gör att hon sitter ner som i ett säte ungefär så ibland spänner jag inte fast henne för jag tycker inte att hon behöver, som när hon sover för exempel men det är nog dags.. hon var inte alls nöjd över att nästan vara ur den ;)



Jag skall köpa solcréme till henne, kommer nog att ha en sån där helbaddräkt eller uvbaddräkt kanske det heter och smörja som en tok. ska bara finna en utan parabener och parfym och allt annat som är onyttigt för dem ;)

2011-04-19 - 11:48:33 | URL: http://kakaombord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!