Uppvaknandet

Tänker fortfarande inte skriva om helgens nätter (jag vet att jag är fjantig men jag vill inte jinxa). Inte var det vuxensnusk som hände i alla fall om någon nu trodde det. Imorse var det dock lite bebissnusk. Vaknade av att Alvin spydde på mig (och det var mycket, inte bara en liten rap som tog med lite överskott). Blev lite rädd först men när jag sen tittade på klockan (20 över 8) så såg jag ju att det bara hade gått en dryg halvtimma sen han åt så det var nog bara det att det blev lite mycket. Men inte ett vidare värst fräscht uppvaknade och efter det tyckte han dessutom att det var dags för morgon. Gäsp. Fast så får man det där leendet och bättre sätt att vakna på finns egentligen inte (minus spyan då). Och han var sitt vanliga glada jag hela morgonen.

Idag har vi lappat staketet med kompostgaller (åhh så snyggt tänker ni förstås då) för att kunna ha hunden fri på tomten och så har jag planterat lite påskliljor. Vi är så bra på det här med trädgårdsskötsel jag och P. Eller inte. Ingen av oss har en aning om vad vi gör och hur man borde göra, hur andra gör och när man ska göra vad men än så länge har vi inte lyckats rasera trädgården i alla fall och snart har vi faktiskt bott ett helt år.

Nu ska jag kila ner i tvättstugan, hade samlat på oss en del och det blev visst lite lakan att tvätta imorse så då fick jag äntligen arslet ur...

Publicerat: 2011-04-17 @ 17:48:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!